wigli

boeken, documentaires, humor & literatuur
 
dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)
 
 
 
klik voor het artikel op onderstaand plaatje:
linkedingetjes van leo hooijmans

door leo hooijmans | redacteur facilitaire informatie online
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online

Deze pagina is leesbaar in diverse Europese talen :
This page is readable in various European languages :

Neem de digitale vertaling niet overal serieus.
Woordgrapjes worden niet altijd vertaald en komen misschien vreemd over :-).


top pagina mede mogelijk gemaakt door: index

 
















boeken, documenteres, humor & literatuur

de linkedingetjes van leo hooijmans


deze informatie wordt u aangeboden door leo hooijmans redacteur+mva
mede mogelijk gemaakt door dé facilitaire vakbeurs online

(zelfportret-foto leo@hooijmans-noordwijk.nl)

  Index van weblog
(artikelen staan vanaf onder naar boven op de pagina.)
 
     
01 Inleiding van 12 februari 2021
  Naar de vertaalknop voor acht Europese talen
     
07 Van Reclamelopers via koekiemonsters naar een (a)sociale tsunami!
06 Mediahypes en de kostbare maatschappelijke gevolgen!
05 Een bedrijfsnaam/website die de lading dekt! Wat denkt u ervan?
04 Uit de kast komen als geheim agent 007enveertig! Dat lucht op :-)
03 Stapelwaarde op de facilitaire informatie en vakbeurs online
02 Hoe speel je een één april grap uit in 2018 en 2019.
01 Inleiding van 12 februari 2021
  Waar kijken bezoekers nog meer naar:

top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Van Reclamelopers via koekiemonsters naar een (a)sociale tsunami!
Bedrijfsnamen werden in den beginne op de gevels, deuren en daken bekend gemaakt. In de eerste helft van de 20e eeuw stonden advertenties in de landelijke en regionale kranten. Er werden brochures uitgedeeld in zwart-wit. Kleur was lange tijd geen optie. Kleur kwam pas in en na de jaren vijftig in opkomst.

Vanuit de middeleeuwen tot in de 20e eeuw bestond er de dorpsomroeper. Ik herinner me nog vaag onze dorpsomroeper Dorus Mol. Die maakte reclame voor dé lingeriezaak van Noordwijk. "De dames Kampman hebben hele grote, héle grote, héééle gro-óóte bustehouders en corsetten in de aanbieding".
Dat 'héééle gro-óóte' ging als een lopen vuurtje door het dorp, natuurlijk!
Toen het aanbod steeg in goederen en diensten kwam er een leger van reclamelopers (ook bekend onder de naam sandwichmannen) in beweging. Bij mooi weer bij evenementen en in drukke winkelstraten in de stad. Hoofdzakelijk mannen met voor en achter een reclamebord, waarop de goederen en diensten werden aangeboden.

In de jaren vijftig, zestig en zeventig gingen de kranten en vakmagazines in de versnelling en in de kleuren. Radio en later TV werden grote verslinders van de reclamebudgetten. Nederland 1 en 2, werden 3, RTL4, -5 en -6, enzovoort.

In 1984 kocht ik m'n eerste Apple-lll. Bij het zwarte scherm met groene stiplettertjes had je nog geen idee, welke ontwikkelingen er in een paar decennia zouden plaatsvinden. Ook niet bij de floppydisk voor 144-Kbytes.

In 1989 startte het wereldwijde web, ontwikkeld door de Britse Tim Berners-Lee. Daarna is het supersnel gegaan in de reclamewereld. Kleurige en grappige advertenties in kranten, magazines, videofilmpjes op TV, laptop, tablet en smartphone. Schermen langs de snelweg van wel 100 m2 gekleurde ledjes, enzovoort. Cookies en algoritmes. De apotheek heeft de hoestdrankjes al klaar staan voordat men weet dat men verkouden is.
Inmiddels is het reclamebudget de helft van de kosten in de maatschappij. In feite blijft er voor de sociale minima in de huidige maatschappij net zoveel over als bij de sociale minima in de jaren vijftig.

Een groot deel van de reclame-mogelijkheden wordt opgeslokt door tijdverdrijf op sociale media. Voor beginners en doe-het-zelvers een uitgelezen kans om je uit te leven. (zie ook ondergetekende :-)). Als ZZP-er of MKB-er een kans om buiten de dorpsgrenzen bekendheid te krijgen. In den beginne was dat ook zo, maar uit de huidige tsunami aan berichten is het moeilijk om uit het zicht van de horizon te komen. Veel berichtgeving is in het Engels. Zouden de marketing managers beseffen dat die horizon dan ergens voorbij de Atlantische Oceaan ligt? Zo zijn er meer vragen. Is de tijdsbesteding van een grote afdeling Marketing en/of extern bureau(tje) wel lonend, als je in de chaotische massa niet opvalt?

De sociale media vallen inmiddels in de kuilen, die ze zelf graven. Internationale en nationale organisaties delen straffen uit aan Google, Facebook, enzovoort in verband met machtsmisbruik. Data wordt gehackt en verhandeld. Er komt weerstand in de maatschappij tegen de 'cookies'.
Linkedin was vijf jaar geleden nog leuk en succesvol. Sinds Lubach Facebook uitbraakte, zijn veel facebookers overgegaan naar onder andere Linkedin. Het zakelijke platform gaat nu gebukt onder familieberichtjes en onderbroekenlol. Internationale bedrijven schieten hun reclameberichten met losse hagel op het platform af. Werkelijk, binnen een uur meer dan 500 promotieberichten. Soms van bedrijven met meer dan 10.000 volgers. (23 duimpjes, dat wel :-)).

Ja, waar gaat dit verhaal naar toe.
Natuurlijk naar het kennisplatform facilitaire-informatie-online. Handig Nederlandstalige en culturele branche-informatie. Handig voor managers en medewerkers die zich, dicht bij huis, willen verdiepen in intern en extern verhuizen. In innovaties en ontwerpen van nieuwe technieken, die hun kantoororganisatie kunnen ondersteunen.
Leveranciers van diensten en producten kunnen hierop inspelen om op een vriendelijke manier te adverteren. Rustig informatie combineren onder de ogen van een groep bedrijfseigenaren, ceo's, project- & facilitymanagers, inkopers, beleidsbeslissers, architecten en adviseurs.
Zie een voorbeeld hieronder van OnlineProjectstoffering.
Tot over onze landsgrenzen wereldberoemd met iPresentaties van Desso, Interface en Forbo Marmoleum.

Leo Hooijmans, Noordwijk, 1 april 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
desso bv - airmaster*
voor een beter binnenmilieu

voor ipresentatie klik op plaatje.....
onlineprojectstoffering.nl
interface, desso, interfloor, ambiant, forbo, desimo, modulyss
tapijt, gordijnen en zonwering tegen speciale prijzen!

voor webinformatie klik op plaatje.....
(1202/1711-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Mediahypes en de kostbare maatschappelijke gevolgen!
In de private en zakelijke maatschappij draait alles om informatie. Waarvan een groot gedeelte nepinformatie, c.q. nepnieuws. Veel roddels en leugens. Op TV in het nieuws, en in de praatprogramma's zeker, is het veronderstellen en roddelen. Geen politicus of sporttrainer ontkomt aan de zuigende opmerkingen van vragenstellers, die willen scoren en gelijk hebben. En overal is de drang om geld te verdienen aan zaken die ze gratis weggeven. 1+1 gratis, ja, ja!

Vroeger werd er ook genept. Ik kan me nog herinneren, als kwajongen, dat ik bij de kruidenier in de winkel stond. Als je een zak suiker bestelde van 500 gram, zag je dat je dat de kruidenier bij 470 gram zijn vinger op de weegschaal lag en er zo 500 gram van maakte. Dat ging razendsnel, totdat één van de buren daar een opmerking over maakte. Dan ging het weer een tijdje goed.
Tegenwoordig kan je op elke verpakking lezen wat erin zit. Maar dan mag je wel een vergrootglas meenemen en een cursus E-nummers en toxische stoffen gevolgd hebben van drie maanden.

Over supermarkten gesproken. Albert Heijn suggereerde dat Harry Piekema een sympathieke manager was bij
AH. Harry is wel sympathiek en een acteur, die geen manager bij AH was. Frank Lammers speelt een klant bij Jumbo. Frank had in zijn acteurscontract staan, dat hij niet in een andere supermarkt mocht worden gezien. Daarom is hij in jarenlang niet in een supermarkt geweest. Ook niet in de Jumbo. De video waarin Max Verstappen de boodschappen van Jumbo aflevert is niet echt. Met een racewagen, mag je niet zomaar de straat inrijden. Een persiflage met een nep-Max in een busje van Picnic werd verboden. Even glimlachen mag niet van de Jumbo.

Supermarkten, mediamarkten en allerlei organisaties vervuilen het blikveld. Denk aan de TV-schermen in de huiskamers en in openbare binnen- en buitenruimten. Denk aan papier, blik en plastic in de afvalstroom; in de parken; op straat; in de vrije natuur en vooral schrijnend in zoet- en zeewater.
Denk eens aan de (plastic) stroom van kinderspeeltjes, plakplaatjes, enzovoort.

Het wordt tijd dat supermarkten eens gaan samenwerken. Stel u eens voor. Eén supermarkt Zonder Naam (net als BZN of dé zangeres) per wijk of regio. Een gezamelijk inkoop en distributiecentrum. In een gebouw zonder opsmuk, zegeltjes en 'kadootjes'. Indien goed 'geregeld' kunnen de huishoudkosten en vervuiling worden gehalveerd.

Bovenstaande kan nog meer doorgevoerd worden in het logistieke transport van thuisbezorgen. Niet zes, zeven, acht, tien bezorgers per dag aan de deur voor pakketjes. Echt waar. Mijn thuiskantoor is in een flatgebouw met 42 brievenbussen direct naast mijn huisbelnummer 2!

Voor groot vrachtverkeer in dorpen en steden kan het beter geregeld worden.
Grote vrachtwagens leveren af net buiten de bebouwde kom bij een distributiepunt. Waarna kleinere elektrische vrachtwagentjes afleveren in de bebouwde kom. Of mensen kunnen het zelf op het distributiepunt ophalen.
Een goed voorbeeld is het Hubbel-lastmile-bedrijf in Den Haag.

Voor vandaag 18 maart 2021, de dag na de tweedekamer-verkiezingen is het weer genoeg. Afsluiten en een wandeling maken over een schoon strand in Noordwijk!

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

makecover building solutions
kantoren en gebouwen maken wij mooier en comfortabeler!
besparen met zonwerende folies van 3M-window film. authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor webinformatie klik op logo....

(1809/2101-02)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
foto viaweb
 
Een bedrijfsnaam die de lading dekt! Wat denkt u ervan?
Een naam en/of logo kan glorieus zijn voor een bedrijf of product!
KLM,
Tesla, Ikea, HEMA en de Bijenkorf zijn namen die geen toelichting nodig hebben. Zelfs de gestileerde logo's van Shell, Mercedes, Twitter, de F van Facebook en de M van MacDonalds zijn internationaal herkenbaar.

Op het web kom ik regelmatig namen tegen, die ik origineel vind. Soms zijn ze onduidelijk en onbegrijpbaar. Soms is het prietpraat en veelal moet het een engelstalige kreet zijn. Die Engelsen
soms niet begrijpen. En daarbij worden de to2 en de four4 te pas en te onpas gebruikt.
(Doe het zelf) Marketeers en webdesigners doen hun best, maar hebben niets van school meegekregen over scherm- en leesergonomie.

Laat ik eens starten met gewone bedrijfsnamen. Bij 'Slagerij Jansen' is het duidelijk wat voor winkel het is. Als het 'Slagerij Bakker' is, treedt er een beetje verwarring op, maar die drempel is te overbruggen. Zoals ook bij 'Loodgieter Jan Klaassen' en 'Loodgieter Fred Timmermans'.
Tot en met het jaar 2000 was dit veelal de gewoonte. Maar bij het bouwen van webpagina's zijn de fantasieën oneindig geworden. Debet daaraan zijn zeker de roerige beginjaren van de eenentwintigste eeuw waarin veel bedrijven zijn gefusieerd en/of overgenomen. Reclamejongens, marketeers en webdesigners strijden om allerhande reclameprijzen. Als ze het goed doen vallen ze met hun neus in de boter. Een leuke uitdrukking om eens een YouTube filmpje van te maken.

Deze informatiepagina staat op het kennisplatform facilitaire-informatie-online.
De doelgroep van lezers vindt u onder managers en medewerkers van kantoor-, school en zorggebouwen. Bedrijfsleven, rijks- en gemeentelijke diensten.
Veel merknamen zijn daar bekend. Onder andere Desso, Luxaflex, Ahrend, Ikea, Forbo Krommenie, enzovoort. Zeker onder medewerkers, die een aantal jaren meedraaien in de branche. Project- en (interim) facilitymanagers, kennen de merken vanuit eigen ervaring, van beurzen en de vakbladen.
De medewerkersgroep, die hiermee dagelijks bezig is, is echter een kleine groep. Veelal wordt een tijdelijk beroep gedaan op andere dan geroutineerde inkopers en facilitymanagers om een, intern of extern, verhuisproject te realiseren.
Voornoemde merknamen klinken wel bekend, omdat ze ook in het privébereik bekend klinken. Maar wat denkt men bij:
Adeo Design Aeris Amtron AquaServa
Asito Axxerion Avex Bèta
BIS BouWatch Bouwens& Canto
CBRE ClimaRad Colliers CSU
Decorum Decos Desko Display4all
Donkergroen EeStairs G4S Giroflex
GreenChoice Healt2Work Humanagement Ideal Projects
IGluu Interieur2u iLOQ Iron Mountain
ISS Nederland Kinnarps Lensvelt LightFresh
Madeko Mondial Movers Moooi Multifilm
OCS+ Steelcase Plantronics PlanEffect Planon International
Prihoda R-Go-Tools Regus Saval
Sodexo Tauro Tetcon s-capepod Thermiq
Thermoshield Tork Trigion UTS Nederland
Van Besouw Van Lien VConsyst Outdoor Velux
Wheelylift Wigli Wilkhahn Yask
Probeer de lijst eens door te nemen en tel het aantal voor u bekende namen. Probeer tevens te bedenken wat ze verkopen en/of welke dienst ze aanbieden. Misschien leuk om even te zoeken via het web, of uw indruk klopt!

foto leo@hooijmans-noordwijk.nl (2009)

Een website die de lading dekt! Wat denkt u daarvan?
 
Vanaf de start van dit kennisplatform is duidelijke informatie de drijfveer geweest. Inspiratiebronnen waren Wikipedia en Nu-nl. Aan bovenstaande webdesign (2009) is de overeenkomst van Nu-nl en facilitaire informatie online nog te zien. In de jaren is het design gewijzigd. De kleuren zijn gebleven. In de bibliotheek worden de hoofdthema's door kleuren onderscheiden. Maar in de leesrubrieken waar meerdere thema's in één vakartikel voorkomen, worden de kleuren gemixt.
Op dit kennisplatform wordt gebruik gemaakt van een proportieel lettertype
met hoofd- en kleine letters en met een schreef. Dat zijn letters met een streepje links en rechts van de pootjes, waardoor de teksten beter te lezen zijn. Op de foto is aangegeven dat de layout en leesbaarheid overal goed op de apparaten te lezen is. Of het nu een iPhone 3 was of een 24" scherm.

Marketeers en webdesigners halen veelal hun wenkbrauwen op bij ons leesbaar design. Meestal vinden ze het letterype ouderwets omdat het oorspronkelijk uit de krantenwereld afkomstig is. De New York Times. In de trein, tram of op kantoor moest die goed leesbaar zijn! En wat is ouderwets. De boekdrukkunst bestaat sinds de 13e eeuw. Mijn eerste PC gebruik was in 1984! Wat is tijd!
Het 'ouderwets' kunnen we terugkaatsen. Van de bijna 6 miljoen Nederlandse websites zijn er ruim 5,7 miljoen gebouwd op een sjabloon. Meestal met een plaatje en tekst in kolommen. Een korte tekst en daarna lees meer (op pagina .....)
De krantenopzet zoals die in de jaren 1920 al gebruikt werd:-).
Ook wel vergelijkbaar met de winkeletalages tot ongeveer 1980 (en sommige nog later). Vol met artikelen achter de ruit en een bordje 'Wat u hier niet ziet, vraag dat binnen.' Bij mijn onderwijzer 'etaleren', een doodzonde. Net zoals het stapelen van artikelen op artikelen. Je stalde uit op presentatieplateaus.
Ook dat gaat fout in de meeste websites. Gekleurde kaders en teksten over foto's. Sowieso niet goed voor de leesbaarheid.

Verder zijn veel teksten hetzelfde. Soms moet u pagina's goed gelezen hebben, voordat er duidelijk wordt waarover het gaat. Veel teksten met duurzaam, goedkoper, efficiënter, portable, kostenbesparend, minder vervuilend, enzovoort.
(Ik bedenk er nog wel een paar! red)


Dit artikel komt tot een samenvatting!

Veel bedrijven (marketeers en webdesigners) brengen hun boodschap van binnen naar buiten. Ze weten zelf wat ze bedoelen. Alle medewerkers snappen het, denken ze. De concurentie leest mee en snapt het ook, denken ze.
Op de sociale media sproeien ze het uit van binnen naar buiten. In een hoog tempo. De bestaande klanten en (zaken)vrienden genieten er (nog) van. Maar de vraag is of potentiël zakenrelaties het snappen of zelfs nog lezen.

Tip:
Wandel een paar maal per jaar door uw website. Doe een rollenspel, alsof u een nieuwe bezoeker bent en uw bedrijf en producten totaal niet kent. Probeer in te zien wat uw potentiële relaties over de informatie kunnen bedenken.
Probeer via internet verschillende entree's te creëren.
Laat u informeren door leo@hooijmans-noordwijk.nl

Tom van Ruiten (coach slim lezen,en onthouden, 2014) vatte het eens samen als:
"Een slim idee! Lezers binnenhalen met relevante informatie. Dan zonder druk (koekjes) passende informatie laten lezen door middel van een iPresentatie!"
Met dank aan Tom!
Leo Hooijmans, 6 maart 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!

voor ipresenstatie klik op virusfoto....


cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!
voor webinformatie klik op logo....
(2012-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Uit de kast komen als geheim agent 007enveertig! Dat lucht op :-)
Geen licentie om te doden. Wel om in de lach te schieten :-)
Jarenlang ben ik onderzoeker (mistery shopper) geweest (en nog!) voor wat goed is voor bedrijven.

Directieleden, Facilitymanagers, enzovoort worden ‘gestoord’ door leveranciers die ‘snel’ de opdracht willen binnenhalen, terwijl de MT-leden en de Ondernemingsraad nog aan het vooroverleg zitten.
007enveertig was mn codenaam bij de geheime dienst van het ministerie van Folklore, omdat ik uit 1947 stam. Ja, ja, klootschieten, fierljeppen en Jeu de Ballen. Het had ook 0031 kunnen zijn, omdat ik mijn projecten meestal in Nederland uitvoer. Maar na Brussel, London (Berkeley Street) en Luxemburg klopte dat niet meer. :-)

Nu leg ik de beste producten/diensten voor aan oud-cursisten, bedrijfseigenaren, ceo’s en facility-managers, architecten, enzovoort, onder andere via dé vakbeurs online 365/24. Door middel van iPresentaties. Ook wel digitale brochures, advertenties of productinformatie genoemd. Die dringen nog beter door via de vakartikelen.

Facilitaire leveranciers, zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van Leo | redacteur!
12 februari 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

makecover building solutions
kantoren en gebouwen maken wij mooier en comfortabeler!
besparen met zonwerende folies van 3M-window film. authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor webinformatie klik op logo....

(1809/2101-02)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Stapelwaarde op de facilitaire informatie en vakbeurs online
Stapelwaarde kan op de facilitaire vakbeurs 200% of meer opleveren!
De formule is 1+1=3+1=5+1=8 (4x1=200%)

Uitleg samengevat:
Één iPresentatie op de facilitaire vakbeurs online is al goed voor de SEO van uw bedrijfswebsite. De iPresentatie geplaatst bij 3-6 vakartikelen krijgt aandacht van vele (be)zoekers naar facilitaire informatie.
Vier iPresentaties kunnen daarmee bij 12-24 veel gelezen vakartikelen staan. Vakartikelen worden gemiddeld 16,666 gelezen x12= minimaal 199,99 of meer!


Via onze vakbeurs en kennisplatform online kunt u uw bedrijf/producten (365/24) onder de aandacht brengen van bedrijfseigenaren, CEO’s, project- & facility-managers, bedrijfsstrategen, vastgoedmedewerkers en/of architecten, enzovoort. Ze zitten ‘s avonds of in het weekend op de bank, zoekend naar facilitaire informatie. Overig veel voorkomende lezers zijn inkopers en leidinggevende medewerkers. Doelgroepen zijn kantoororganisaties, rijksoverheid, gemeente-instanties, zorginstellingen en universiteiten.
Bijna 200.000 (be)zoekers per jaar (80%) uniek en via sociale media meer dan 215.000 lezers per jaar. In Nederland zijn er bijna 6 miljoen websites.
Onze domeinservers staan bij de eerste 14.000 genoemd in het Nationaal Webarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Dat brengt een uitstekende SEO.
(Search Engine Optimizing | goed te vinden in de zoekmachines)

Er was in eerste instantie geen commentaar op bovenstaande feed. op Linkedin.
Bovenstaande informatie was héél duidelijk of verwarrend. Dat laatste wil niemand publiekelijk laten merken :-).
Fijn dat sommige onder u er toch naar vragen. Per sms natuurlijk. Niemand anders mag het weten! 007enveertig houdt de persoonsnamen geheim, natuurlijk.
Maar de discussie draait toch om de formule. De meeste managers en medewerkers bekijken het reken- en/of wiskundig. Ik heb het gevoelskundig berekend. Zoals de gevoelstemperatuur. De gevoelswaarde kan anders zijn dan een rekenkundige waarde! Uitleg voor verschillende gevoelens. In de formule staan vier enen, twee drieën en twee vijven.
Één gevoel is 4x1 = 4. Uitkomst in formule = 8 = 200%. Positief gevoel! Rekenkundig klopt het niet en is het fout/nul! Negatief gevoel!
Een geweldig gevoel is, dat samenwerken op de vakbeurs minimaal dubbel telt! Dat laatste gevoel maakt vrolijk! Laten we zo 365/24, op ons gemak de vakartikelen lezen. En via de iPresentaties geweldige bedrijven en producten ontdekken!

Facilitaire leveranciers, zendt uw vakinformatie en beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van Leo | redacteur!
8 maart 2021

OnlineProjectstoffering .nl maakt slim gebruik van de formule.
Via een aantal uitstekende productpresentaties van Desso, Interface en Forbo Marmoleum krijgt OnlineProjectstoffering zo’n 7,4% aandacht van de bijna 200.000 bezoekers van het kennisplatform en de vakbeurs online.
Zie OnlineProjectstoffering.nl via onderstaande kaders.....


desso bv - airmaster*
voor een beter binnenmilieu

voor ipresentatie klik op plaatje.....
onlineprojectstoffering.nl
interface, desso, interfloor, ambiant, forbo, desimo, modulyss
tapijt, gordijnen en zonwering tegen speciale prijzen!

voor webinformatie klik op plaatje.....
(1202/1711-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Maart/April 2019 | "ORDER, order" (schreeuw uit als ÒÒ_dē, òò_dē)
"Sorry, sorry, I wash my hands in innocence. Not for the Brexit, but for the Covid-19!" (shitthrush)
 
Hoe speel je een één april grap uit in 2018 en 2019.
In dit bericht neem ik u mee naar maart 2018 en maart 2019.
De gekste ideeën komen bij mij altijd onverwacht boven drijven. Één april was op komst en wat verzin je dan. Bijna alles is al uitgehaald.
Hieronder in het grijze deel breng ik u één op één de tekst, die ik in maart 2018 plaatste op Linkedin.
Het ontplofte op Linkedin. De eerste dag een paar honderd lezers en twee slimpies die al 1 april kraaide. Via de mail ontving ik diverse uitnodigingen voor een connectie op Linkedin. Een reactie was superleuk. Een jongedame uit Hillegom was geschrokken en was al in overleg gegaan met buurtbewoners om te voorkomen dat AliBaba drones zou gaan inzetten tussen de haven van Amsterdam en Hillegom. De hoofdstad van de Bollenstreek. Ze kon de grap waarderen.
In korte tijd werd mijn record op Linkedin gebroken.
Meer dan 10.000 lezers hadden de feed van de 1 aprilgrap 2018 gezien! :-)

 


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Maart 2018, Nederland, regio Bollenstreek

Internetgigant ALIBABA vestigt zich in de BOLLENSTREEK!
De gebouwen (foto 2) van Bakker Tuincentrum (failliet) is de start voor Alibaba in Europa.
In Hillegom, dicht bij Schiphol en dicht bij de haven van Amsterdam.
Er wordt een dronetransport ( 3) opgezet tussen schepen uit China en de locatie Hillegom.

Het hoofdkantoor wordt gevestigd in het oude kantoor van Zilveren Kruis in Noordwijk (4)
Het Chinese personeel zal per fiets (5) via de Keukenhof de korte afstand overbruggen.
De organisatie van Alibaba is weg van de Keukenhof en hebben het aangekocht.
Er komt een uitbreiding met een speelpark, gelijk aan de Efteling.
De omliggende velden worden vv kleine gekleurde windmolentjes om het park energieneutraal te maken.
In China is al zo’n park ( 6).

De parkeervoorzieningen rondom Keukenhof, het distributiecentrum en het hoofdkantoor worden geregeld door PrivaPark.nl. De stoffering van het hoofdkantoor wordt aangepakt door OnlineProjectstoffering.nl.
De beweeglijke zitmeubelen zijn van Wigli.nl. De restinrichting komt uit China.
Alibaba heeft ook een samenwerkingsverband met
facilitaire-informatie-online.nl - facilitaire-vakbeurs-online.nl. (Zie foto 7)
De redacteur legt nog even uit op foto 8, hoe het allemaal is ontstaan! :-)


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Later in april 2018, Nederland, regio Maastricht

Helaas, het 1 aprilbericht is definitief van de baan.
AliBaba gaat zich in Luik (B) vestigen!
Gelukkig maar.
Het vrachtvervoer gaat dan niet via Schiphol, maar met de Oriënt Express :-)


In dit bericht neem ik u mee naar februari 2019.
Na het succesgrap van 1 april 2018 is het zoeken naar iets soortgelijks.
Men zat al (te) lang in het Brexitproces. Zou daar iets mee te doen zijn. Het toeval wilde dat de definitieve Brexit een paar maal werd uitgesteld. De eerstvolgende datum was op 29 maart gepland. Prachtig één dag voor 1 april :-)
In februari de mogelijkheid van zakendoen na de Brexit een beetje aangedikt met direct onderstaande foto's en een tekstje. Mijn opzet was om tweelingen als duo te laten werken. Eén in Nederland en één in Londen.
Engelse zakenlieden zouden niet meer naar Nederland hoeven te reizen en Nederlandse zakenlieden hoeven dan niet meer naar Londen, om zogenaamd dezelfde medewerker te spreken.

Het was grappig bedoeld, maar de Engelse regering hielp de grap om zeep. De Brexit ging niet door, maar werd weer doorgeschoven. We konden niet laten weten dat onze grap een één aprilgrap was.
De Brexit kon ook geen grap zijn. Het was, is en blijft een drama. In een onzekere tijd met Trump als president van de VS en gelijktijdig de coronapandamie is samenwerking om uit de misère te komen van groot belang.

Om toch het momentum vast te leggen een aantal hoofdrolspelers van het British Drama op de foto. E
ngels drama en Engelse humor, verschillen niet veel van elkaar. We konden er veel om lachen, maar bij de Brexit niet.

Ongeveer 750 lezers hadden de twee 2019 feeds gezien! :-)

In 2020, aan het begin van de Covid-19 pandamie had het geen zin om een één aprilgrap uit te brengen. In 2021 moet u het even met onderstaande foto's doen.


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Februari 2019, Nederland, regio Bollenstreek

Het komt steeds dichterbij!
Tony Blair meldde het gisteren (20.02.2019) overdadig in het journaal! Wie is er goed voorbereid?
Enkele Engels georiënteerde Nederlandse bedrijven gaan voor een ‘morning after pil’.
Hierbij de wens dat ze de pil goed mogen doorslikken! :-)

Voor een naderend Brexit eind maart gaan Engels georiënteerde Nederlandse bedrijven op zoek naar een spiegelkantoor! Tot nu toe maakten veel Nederlandse werknemers even een werkdag-afspraak in Londen. Na de Brexit is dat niet meer mogelijk. Verlenging tot wel drie dagen voor een zakelijke afspraak van een uur!
Een bekend Amsterdams vastgoedkantoor is in voorbereiding van een extra vestiging (max. 4.000m2) in Berkeley Street en/of Abbey Road.
Medewerkers van dit kantoor in London en Amsterdam delen hun zakelijke relaties.
Eind maart worden, op een locatie in Noordwijk, andere bedrijven uitgenodigd om mee te doen in dit project. Binnenkort wordt hierover meer bekend gemaakt. Het zal dicht bij de plek zijn waar in ‘40-45 de Engelandvaarders vertrokken.

Bedrijfsnamen die geschikt zijn voor minimaal 100 m2:
CfPB Center for People & Building, Hospitality Consultants, Measuremen, HEYDAY, WorkWire, Humanagement, Mondial Movers, SmartRoof, Health2Work , Stone Paper, Arrange Group, Comfort Living, NewDirections (in restart) enzovoort.

Het management voor het spiegelgebouw is nog in overleg voor een sprekende naam voor het gebouw en passend voor de op te richten organisatie. Ze denken aan bijvoorbeeld: The Dutch Mirror Building (Het Nederlandse Spiegel Gebouw) The Dutch Millor Building (Samenvoeging van spiegel en molen) The DutchBritain Complex (samengesteld gebouw/ingewikkeld).

Wat vindt u ervan, of heeft u nog een idee? Het Linkedin-lid met de beste tenaamstelling wordt uitgenodigd voor de opening, medio november 2019. Met een aansluitend weekendarrangement voor twee personen in Hotel The Ritz, recht tegenover Berkeley Street.

Graag uw mening voor 14 maart 2019. Zo mogelijk hoort u de beslissing op de 1e maandag na de (harde-halve/zachte) Brexit. Dan ook meer informatie over de voortgang van de organisatie/het complex!
Tot dan veel plezier en succes gewenst door
Leo Hooijmans | redacteur | a.i. press officier HNSG facilitaire-informatie-online.nl




Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Later in april 2019, Nederland, regio Maastricht

ORDER, order (schreeuw uit als ÒÒ_dē, òò_dē)

John Bercow is inmiddels wereldberoemd als de Speaker van het Britse Lagerhuis.
Het huis is inmiddels aan Lagerwal geraakt en heeft mijn één aprilgrap voor dit jaar, van de wal in de sloot doen belanden. Twee jaar hebben ze eraan gewerkt.
En nu is het geflopt! Damn iT! (dat is ‘verdorie’ in het Engels).

29 maart 2019 was de geplande Brexit-datum. Wat een Engelse humor. Dé vrijdag voor 1 april op maandag.
Één weekend lang dollen en dan op maandag stellen dat het een één aprilgrap zou zijn.
........ Engelsen hebben geen humor meer. Ze verknallen hun eigen grappen. En ook de mijne.

Eerder had ik een grap, op Linkedin, voorbereid met een spiegelkantoor in Berkeley Street.
Ik heb de grap per direct opgegeven. Grappig is dan wel weer, dat enkele ‘smart facility and real estate organisations’, dachten dat ik het echt meende.
Zij zijn inmiddels hun eigen spiegelkantoren aan het voorbereiden! :-)

Kijk nog even naar de smoelwerken van de hoofdrolspelers.
De gezichten zijn inmiddels wel bekend.



top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Leo bij het borstbeeld van Leonardo! Op zijn 65e verjaardag in 2012.
Locatie: museum in Vinci, de geboorteplaats van Leonardo in Toscane, Firenze (Florence) Italië.
 
Inleiding - voorwoord
Van 30 juni 2009 tot en met augustus 2014 heb ik me uitgesloofd op een weblog 'Opruimen' genaamd. Niet alleen lachen, gieren brullen, maar ook serieuze zaken zoals 'verspilling van gemeenschapsgeld', 'geld, politiek en religies opruimen', 'ex(it) CV en gasaansluiting', 'papier tegen digitaal', enzovoort.
Zie de link in de index bij: 'waar kijken bezoekers nog meer naar'.

In 2014 kwam daar de klad in omdat Linkedin en Twitter wel dingetjes waren. Inmiddels na een paar jaar ervaring is daar de magie wel af. Enerzijds omdat de sociale media ontmaskerd zijn als nepnieuws, waardoor het serieuze werk ondersneeuwt. Anderzijds gaat het allemaal zo snel, dat als je even iets signaleert en een paar minuten even terug wilt lezen, het alweer onvindtbaar is. Ja, promoten op de sociale media kost wat per minuut, dus dat moet zo snel mogelijk voorbij zijn.
Mijn persoonlijke ervaring op Twitter is tussen 200 en 5.000 (politie berichtje) lezers en op Linkedin tussen 400 en 10.000 (1 aprilgrap 2018) lezers.

Sinds 2009 houd ik me bezig met het kennisplatform facilitaire-informatie-online.nl met bijbehorende vakbeurs. Een platform gericht op managers en medewerkers van allerhande private bedrijven, gemeente- en rijksorganistaties, scholen, universiteiten en zorginstellingen.
Een voortzetting van mijn ervaring opgedaan in het advieswerk en het cursusgeven hoe kantoororganisaties ingedeeld en uitgerust moeten worden.

2021! Tijd om terug te schakelen naar een nieuwe blog. Linke(dingetjes).
Voorbijgevlogen linkedinfeeds probeer ik af en toe terug te halen in deze blog, waardoor we nog eens kunnen nalachen. Afgewisseld met nieuwe informatie en grappen, die simpel naar LinkedIn en Twitter kunnen worden doorgezet. Dan blijft het leuk in mijn netwerk en worden nieuwe lezers aangetrokken.
Even terug naar de rust van het ontspannen vak- en productinformatie delen.
Bij deze de wens, dat u ervan geniet en ook ontspannen bij de product- en dienstenleveranciers binnenwandeld om met hen van gedachten te wisselen om de juiste zaken aan te schaffen.
Leo Hooijmans, Noorwijk 12 februari 2021
Het laatst gewijzigd op 2-04-2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)
DezeTekstIsVanLeoHooijmansGalileoNoordwijkFacilitaireInformatieOnline
top pagina   index
 
 
Bezoekers keken naar de volgende links in ons kennisplatform:
facilitaire
informatie online
'opgeruimd staat netjes'

weblog door leo hooijman, mede mogelijk door diverse bedrijven
video documentaires en humor
video-weblog verzameld door leo hooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
visie duurzame mobiliteit 2016-2050

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
aan het gas? liever niet meer!

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
heel bijzondere gebouwen
in deze sub-'rubriek' vind u gebouwen, die zeer de moeite waard zijn om voortdurend opgemerkt te blijven! om historische, architectonische, milieuvriendelijk en vooral mensvriendelijke redenen.
deze gebouwen staan bij elkaar. klik op het plaatje links....
'opgeruimd staat netjes' versie 22
ex(it) cv en gasaansluiting!

door leo hooijman, mede mogelijk door bureau galileo
visie duurzame brandstoffenmix

door het ministerie van infrastructuur en milieu
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
elk kantoor kan energie besparen


uit facilitair! - magazine van facilicom services group
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
elektrische mobiliteit in 2020
volop kansen voor nederland
door ernst & young
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
 
deze informatie wordt u aangeboden door leo hooijmans redacteur+mva
mede mogelijk gemaakt door dé facilitaire vakbeurs online

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)(1107-01)
facilitaire-informatie-online.nl ©
ingevoerd op 12 februari 2021

het laatst gewijzigd op 2-04-2021
voorwaarden voor gebruik/bezoek van deze website: klik hier....
(de kleine lettertjes, maar dan iets groter)