wigli

boeken, documentaires, humor & literatuur
 
dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)
 
 
 
klik voor het artikel op onderstaand plaatje:
linkedingetjes van leo hooijmans

door leo hooijmans | redacteur facilitaire informatie online
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online

Deze pagina is leesbaar in diverse Europese talen :
This page is readable in various European languages :

Neem de digitale vertaling niet overal serieus.
Woordgrapjes worden niet altijd vertaald en komen misschien vreemd over :-).


top pagina mede mogelijk gemaakt door: index

 
















boeken, documenteres, humor & literatuur

de linkedingetjes van leo hooijmans


deze informatie wordt u aangeboden door leo hooijmans redacteur+mva
mede mogelijk gemaakt door dé facilitaire vakbeurs online

(zelfportret-foto leo@hooijmans-noordwijk.nl)

  Index van weblog
(artikelen staan vanaf onder naar boven op de pagina.)
 
     
01 Inleiding van 12 februari 2021
  Naar de vertaalknop voor acht Europese talen
     
19 De slimste, de knapste, de gezondste!
18 De internet snelweg in NL lijkt soms op een landweggetje
17 Architectuur en duurzame informatie in de versnelling
16 De curus 'Het kantoorgebouw: de indeling en uitrusting'
15 De volgende morgen, fris en fruitig weer op!
14 Aandacht voor architectuur op facilitaire-informatie-online!
13 Nederlandse taal. Voer(taal) voor vrolijke kwebbelaars!
12 Zakelijk zelfportret uit 2008
11 Architecten Showroom Amsterdam
10 Werken in 2021 lijkt op werken in 1980! (met een beetje fantasie)
09 Fotofinish van iPresentaties in april 2021!
08 Komt het tot een explosie of implosie?
07 Van Reclamelopers via koekiemonsters naar een (a)sociale tsunami!
06 Mediahypes en de kostbare maatschappelijke gevolgen!
05 Een bedrijfsnaam/website die de lading dekt! Wat denkt u ervan?
04 Uit de kast komen als geheim agent 007enveertig! Dat lucht op :-)
03 Stapelwaarde op de facilitaire informatie en vakbeurs online
02 Hoe speel je een één april grap uit in 2018 en 2019.
01 Inleiding van 12 februari 2021
  Waar kijken bezoekers nog meer naar:

 
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Viaweb 210913
 
De slimste, de knapste, de gezondste!
"Ben ik diegene die zo slim is?", vroeg Louis van Gaal zich (meerdere malen) terecht af bij vraaggesprekken met sportverslaggevers. Nu in september 2021 blijkt zijn volharding in zijn kennis in de sport wéér vruchten af te werpen voor het Nederlands Voetbalelftal.
Welke wetenswaardige lijnen verbinden Louis van Gaal, Maarten van Rossum, Martien Meiland en ondergetekende? En welke tegenstellingen drijven ze uit elkaar?

Louis zegt dat hij de slimste denkt te zijn tegenover de sportverslaggevers. Daarin geef ik hem absoluut gelijk. Dat ligt wel deels aan de sportverslagzuigers.
Maarten zit al jaren in de jury van de slimste mens en moet daarom wetenschappelijk héél slim zijn, anders is het programma niet gelovenswaardig. Naar de verslaggeving van zijn stedelijke bezoekprogramma's kijken veel mensen met plezier. Daarin blijken de zus en broeders Van Rossum veel van geschiedenis, cultuur en bouwkunde te weten. Heel slim, uit de losse hand, delen ze wetenswaardigheden uit aan de liefhebbers.

Meestal zitten voorgaande liefhebbers niet aan de buis gekluisterd bij 'Chateau Meiland'. Het is dan ook een grote tegenstelling als je beide programma's tegenover elkaar zet. 'De Van Rossums' intelectueel hoog en fysiek zwaar. Als alle drie samen, een lift instappen met het maximum gewicht van negen personen, nemen ze risico's.
De familie Meiland kan compleet met aanhang in de lift en dragen geen zichtbare intelligentie uit. Wel drukte en lol. Zolang het duurt. Want wéér verhuizen houdt een keertje op. Alhoewel ze blijven nog wel in Noordwijkerhout, een deelgemeente van de Gemeente Noordwijk, wonen.

Hier komen de overeenkomsten en tegenstellingen met ondergetekende in beeld.
Ik ben een geboren en getogen Noordwijker (1947). Martien is deels import. Geboren in Noordwijkerhout (1961). Toen een zelfstandige gemeente.
Martien en ondergetekende hebben zich in de loop der jaren met woning inrichten en kantoor inrichten bezig gehouden.
Louis van Gaal (1951) is geboren in Amsterdam en heeft al een aantal jaren een huis in Noordwijk. Louis is nog steeds slim, bij de tijd en ziet er gezond uit.

Maarten van Rossum is geboren in Zeist (1943) en is dus de enige, waarin ik geen band zie met Noordwijk of de Noordzeekust. Ik meen me te herinneren, dat hij ooit vertelde dat hij niet van zand tussen zijn tenen houdt. U hoeft niet naar hem uit te kijken als u op strand wandelen gaat. Maarten ziet u niet voorbij rennen.


Ja ja, ik moet wat doen om u SLIM te laten OPVALLEN via uw digitale  iPresenatie op dé Vakbeurs Online en via vakartikelen, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
365/24 rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van
een 200.000 lezers. Waaronder tienduizenden bedrijfseigenaren, beleidsbeslissers, ceo's, architecten, facility- & projectmanagers uit alle soorten van het bedrijfsleven en rijks- en gemeente-instellingen.

Zendt uw beste informatie in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 13 september 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)
 
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Afbeeldingen uit index 05, 06, 07, 13 en een landweggetje bij Noordwijk. (leo@hooijmans-noordwijk.nl)
 
De internet snelweg in NL lijkt soms op een landweggetje!
De snelweg in Nederland lijkt soms op een onverhard landweggetje met kuilen, hobbels en gaten. Ik herinner ze me nog wel uit de jaren '50. Zomers veel stof en 's'winters veel blubber. Met de handkar ledikanten en matrassen wegbrengen over een vier kilometer onverharde weg in het Langeveld (Noorwijk(erhout)).

Ik moest er sterk aan denken toen ik zo'n 200 websites moest bekijken voor een project met betrekking tot bouwen en inrichten van kantoorgebouwen en thuiskantoren. Tegenwoordig is zoeken makkelijker dan in de jaren '50. Nu heb je alles bij de hand. Daarom noemen onze oosterburen de smartphone 'ein Handy'
. Engelser kan het niet. Of is het Duitser?

De zoekmachine heb ik inmiddels benoemd als 'Goegeldina' (zie index 10 met een beetje fantasie). Daarmee is 'bijna' alles te vinden. Dan begint de ellende. Tenminste als je de meeste websites bekijkt in de branches bouwen en inrichten. Sommige pareltjes uitgesloten**. Maar die zijn moeilijk te vinden in de modder. Het begint al met de bedrijfsnamen (zie index 05 bedrijfsnamen). Reklamemakers verzinnen soms maar wat, watt? Mediamakers zijn schuldig aan aan zuigen, liegen en bedriegen, met schadelijke gevolgen in de maatschappij (zie index 06 mediahypes). Zowel op TV als op alle internet varianten.
Dit bovenstaande allemaal nog even terzijde (als introductie).

Het probleem waar men tegen aanloopt is, als de eerste pagina geopend wordt men veelal niet weet waarvoor het product/dienst gebruikt wordt.
Men ziet een naam (?? zie index 05 bedrijfsnamen). Veelal een foto met iets waarmee de leverancier zijn product/dienst in zijn/haar gedachten vergelijkt. Maar mijn gedachten zijn als vele zo anders. Beginteksten vullen zich met een lawinelading aan algemene innovatieve, duurzame, biologische en economische voordelen voordat het product of dienst, waarnaar de lezer op zoek is, duidelijk is.
Als klap op de 'oerknal' (vuurpijl) springen er vensters op, die je vragen de 'koekies' te accepteren.
Weet u dat in Nederland er per dag ongeveer 48.000 manuren verloren gaan aan het accepteren, persoonlijk instellen en weigeren van 'koekies' . Omgerekend naar de gemiddelde kosten van een loodgieter, timmerman, enzovoort, kost het de maatschappij Nederland bijna 4 miljoen euro aan verloren tijd, per dag!

 
Van de meest vriendelijke keuze wordt steeds meer gebruik gemaakt om de extra instellingen duidelijk aan te geven. Meestal kunt u in één klik door!

De lachende derde (gaat er met het bot vandoor) is Goegeldina. De data, die de koekies opleveren, wordt verkocht aan de hoogst biedende adverteerder. Met geld maak je geld, is een gezegde. Maar of deze wijze van datagebruik voor de adverteerder winst of verlies oplevert, is de vraag.

**Sommige pareltjes uitgesloten. De kunst is om de pareltjes te vinden. Waar worden ze vertoond!
Ja, precies! :-)
365/24 OPVALLEN via uw digitale brochure (iPresenatie) op dé Vakbeurs Online en via vakartikelen, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
Rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van
een 200.000 lezers per jaar. Waaronder tienduizenden bedrijfseigenaren, beleidsbeslissers, ceo's, architecten, facility- & projectmanagers uit alle soorten van het bedrijfsleven en rijks- en gemeente-instellingen.

Zendt uw beste informatie in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 2 september 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
bijzondere gebouwen gebouwen met smaak minder energie project xx
thuiswerken energieprestatie energielabel vastgoed nen 12464-1
makecover desso airmaster desso soundmaster cleanedge lighting
 
Architectuur en duurzame informatie in de versnelling
Het zou zomerweer moeten zijn, nu in augustus 2021. Meteorologisch gezien is dat ook zo, maar de praktijk is weerbastig. Plensbuien wisselen zich af en natuur-branden door droogte breiden zich ongebreideld uit. Mensen vragen zich af 'wanneer ga ik waarheen op vakantie?'. Paniek alom bij vakantiegangers en bij werkgevers. Hoe ontwikkelt de maatschappij zich, is de vraag!

In de facilitaire branche zie ik wel een bepaalde ontwikkeling. Minder excel- en grafiekachtig. Minder financiële aandacht, maar meer vormgeving, duurzaamheid en energietransitie. Daarbij wel veel gekakel, maar de aandacht is er.
Het is te merken aan de vakartikelen en productinformatie die op het kennis-platform en dé vakbeurs gelezen worden.
Kijk maar naar bovenstaande links. De bijzondere gebouwen waren in trek.
'Over BREEAM bij EeStairs', 'Het Aluminium Centrum', De Algemene Rekenkamer', 'De Willemswerf', 'De Van Nelle's Fabrieken' en het klapstuk van het kennisplatform 'Project XX'!
'Project XX', nu al een monumentaal voorbeeld van milieuvriendelijk bouwen.
Verder een mooie verzamelingen gebouwen van de Rijkshuisvesting. Onder andere over renovaties van een aantal nationale monumenten tot provinciale archieven.
Goed gelezen zijn 'Thuiswerken' en op kantoor met een betere verlichting volgens de 'NEN 12464-1' in panden met 'Energielabel Vastgoed' voor een beter 'Energieprestatie'.
Bij de iPresentaties op de vakbeurs viel MakeCover Building Solutions op door de veelzijdigheid aan decoratieve oplossingen voor het verfraaien in de kantoren en op de buitengevels. CleanEdge Lighting blijft de virussen achtevolgen. Desso Airmaster en Soundmaster houden bacteriën bij de vloer en reduceren geluid.
Al met al een drukte op alle dagen van juli 2021. Meer dan 15.000 bezoekers! Zonder rekening te hoeven houden met 1,5 meter! :-)


Focus op Loekie! :-)
365/24 OPVALLEN via uw digitale brochure (iPresenatie) op dé Vakbeurs Online en via een vakartikel, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
Rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van voornoemde groep!

Zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 3 augustus 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01) 
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
pagina 1 en 6 van de cursusfolder 'het kantoorgebouw: de indeling en uitrusting'
 
De curus 'Het kantoorgebouw: de indeling en uitrusting'
In vervolg op de mijmering van 12 juni over mijn werkverleden hier even een prettige herinnering aan de cursusdagen, die ik samen met Maarten van 't Hof, jarenlang in het zalencentrum 'Hoog Brabant' op het CS van Utrecht mocht geven.
Ik kwam nog een digitale cursusfolder tegen en daarvan gebruik ik de twee pagina's met beeldende plaatjes. Meer dan 1500 medewerkers mochten wij daar (en in bedrijfsopleidingen) wegwijs maken om kantoororganisaties te (her)huisvesten. De medewerkers kwamen uit het gehele land (incl. België) naar het centrale station waar alle treinen naartoe rijden of voorbij komen.
ABP, Belastingdienst, Gemeente- en Rijksambtenaren (van diverse ministeries), RegioPolitie, Kantoorinrichters, Projectstoffeerders. Het hele ABC tot en met de Z van het Zilveren Kruis, kwamen hun licht opsteken (toen nog gloeilampen :-)).

Aan de plaatjes is te zien dat we geinspireerd waren/zijn door Leonardo da Vinci, Courbosier en Neuffert. Dat we er snel bijwaren (1985) om digitaal te tekenen en te archiveren.
Onderwerpen waren Arbo (ergonomie, gezondheid en veiligheid), Archivering, Gebouwkunde, Kantoorconcepten, Inkoop en Logistiek, Management, Personeel, Regelgeving, Services, Catering en Schoonmaak, Mobiliteit, enzovoort.
Het gebouw op pagina 1 is het bruggebouw over de Utrechtse baan in Den Haag. Toen in aanbouw door het MBO, het vastgoedbedrijf van de NMB toen. Ik mocht de verhuizing begeleiden van het MBO vanuit het Atriumgebouw in Amsterdam. Een leuk klus, waarbij de culturen van Nationale Nederlanden en de NMB (nu ING) met elkaar botsten. NN met kantoortuinen en MBO met kamerkantoren.
Bijzonder was het om plofbaasjes zaken te zien regelen, waarvoor ze geen opleiding hadden genoten. Ieder in zijn eigen bubbel met oogkleppen op :-).


Focus op Loekie! :-)
365/24 OPVALLEN via uw digitale brochure (iPresenatie) op dé Vakbeurs Online en via een vakartikel, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
Rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van voornoemde groep!

Zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 8 juli 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
makecover antivirusfolie rooktest-luchtreiniging zuivere lucht op kantoor
cleanedge lighting desso airmaster desso soundmaster wigli wiebelkruk
licht lucht geluid het zitten-de ergonomie
nen 12464-1 hygiënezorgen tapijtreiniging thuiswerken
 
De volgende morgen, fris en fruitig weer op!
Het is eind juni 2021! De dieptepunten en hoogtepunten volgen elkaar op! Een dieptepunt was de uitschakeling van het Nederlands Elftal op het EK voetballen. Een pluspunt daarbij was het einde aan het oeverloze geklets van voor en na de wedstrijden. En dat op alle zenders in alle praatprogramma's. Ja inderdaad, het zijn allemaal praatjesmakers met een inkomen boven de Balkenendenorm. Voetballers, coaches, commentatoren, en nog een lange rij critici. Hoogtepunt voor de critici was het opstappen van Frank de Boer, dat wel.

Hoogtepunt was het afschaffen van bijna alle coronaregels. Nog wel handen wassen, anderhalve meter afstand houden (2 mtr is beter) en testen, testen, testen.
De valkuilen stapelen zich op in het gedrag van de mensen. De regels gelden voor iedereen, maar iedereen telt zichzelf niet mee. Alleen reizen naar gele regio's. Ja, gaan met die banaan. Achter de apen aan. Direct al bij de eerste evenementen worden vaccinatiebewijzen op papier en smartphone vervalst. Organisatoren knijpen een oogje dicht en kabinetsleden en kamerleden vinden het 'begrijpelijk' om een oogje dicht te knijpen, of het slechte voorbeeld te geven.

Tussen update van 4 juli:
Vervolgbericht op ‘De volgende morgen, fris en fruitig weer op’
Hoogtepunt was de reclameboodschap van de JUMBO supermarkt.
Budget van 20 miljoen was niets meer waard na uitschakeling Nederlands elftal.
Mijn hoogtepunt hierbij was dat ik met deze herrie niet meer werd geconfronteerd!

Een dieptepunt was de melding dat de coronabesmettingen op 3 juli waren opgeschakeld naar boven de duizend.
En op 4 juli boven de 1.500!

Beste ondernemers en rijksgenoten. U kunt wat er buiten uw bedrijf/organisatie gebeurt niet of nauwelijks sturen. Uw taak is voor uzelf, uw geliefden en uw medewerkers te zorgen. Zij zijn uw geluk en uw kapitaal.
Een goed begin is om te overdenken wat u achter de deuren van uw (thuis)kantoor kunt doen. Kijk eens naar bovenstaande links om voor uw (thuis)situatie te overdenken wat verstandig is.
Een paar mooie voorbeelden vindt u bij de vakartikelen op het kennisplatform. Ze worden gelanceerd vanaf dé vakbeurs online. Neem er notie van als uw geliefden en medewerkers uw geluk en kapitaal zijn.

Hierboven ziet u een kleurig palet van de vakbeurs (herkenbaar aan de goudgele kaders) en een kleurenpalet van een deel van het kennisplatform. Groen valt onder het thema 'arbo'; rood onder 'regelgeving' en citroengeel onder 'services, catering en schoonmaak'.
Op de bovenste rij plaatjes vindt u MakeCover Building Solutions. Een flexibele en slimme organisatie om u te helpen corona te bestrijden met een antivirusfolie, een rooktest en een luchtreiniger voor zuivere lucht op de werkplek.
Daaronder Cleanedge Lighting met een ledverlichting, inclusief een techniek om bijna alle virussen te liquideren. Inclusief het covid-19 en sars-cov-21 virus.
Desso Airmaster en Soundmaster staan al jaren op de vakbeurs ter verdediging van stof- en geluidoverlast. Bij OnlineProjectstoffering tegen scherpe prijzen te bestellen en te laten stofferen.
De Wigli (wiebelkruk) is van echt Nederlands design en wordt in NL gefabriceerd.
De hele dag in beweging voor een sterke ruggegraat. Dit laatste is misschien nog een optie om Europees zitvoetbal-kampioen te worden :-)
De thema-onderwerpen 'arbo', 'regelgeving' en 'services en schoonmaak' kunnen u misschien uw facilitaire kennis te vergroten. Het zou al een prestatie/hoogtepunt zijn als u alle kennis van het platform heeft gelezen. :-)

365/24 OPVALLEN via uw digitale brochure (iPresenatie) op dé Vakbeurs Online en via een vakartikel, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
Rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van voornoemde groep!

Zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 30 juni 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
van nelle's fabrieken project xx willemswerf algemene rekenkamer
malie-toren wortel kerk alluminium centrum turfmarkt 147
de scherf londen breeam bij eestairs gezonde gebouwen gebouwen met smaak
architecten showroom cees dam neufert op zakformaat the table of power
 
Aandacht voor architectuur op facilitaire-informatie-online!
Op 9 juni bood ik in zekere zin mijn excuses aan dat mijn berichtgeving veelal gericht is op facilitaire zaken en kantoren inrichten. Op het kennisplatform wordt echter veel aandacht besteed aan architectuur en vastgoed.
Er staan al jaren prachtige projecten van bekende Nederlandse architecten en vastgoed makelaars op het kennisplatform.
Denk aan Jouke Post, J.A. Brinkman, L.C van der Vlugt, Joris Molenaar, Wim Quist, Cees Dam, Paul de Ruiter, Bronsvoort Blaak architecten, INBO, Hans Ruijssenaars, Hans Kollhoff, Louise Vet (adviseur), Micha de Haas, John van Kerssens, Mels Crouwel, Aldo en Hannie van Eyck, Evert Kraaijevanger, David Veldhoen, Joseph Elburg, enzovoort.


Vandaar nu een zestiental links naar vakartikelen die direct en indirect met architecten en gebouwinformatie te maken hebben.
Speciaal uw aandacht voor het boekwerk van Neufert. Normaal een bijbeldik boek, maar voor ondergetekende een speldeknop op zijn Mac en iPad.
En het boekje van Jacqeline Hassink de 'Table of Power' ofwel 'De macht aan de bestuurstafel'. Iets waar architecten en facilitaire managers mee te maken hebben.

Nu even de focus op de buiten-architectuur. Binnenkort misschien de interieur-architectuur en zeker de vastgoedbranche.
Branche gerelateerde diensten- en product-leveranciers! Hou de vingers aan de promotieknop. We naderen een groeiend aantal lezers tot wel over de 200.000 per jaar. Waaronder tienduizenden bedrijfseigenaren, beleidsbeslissers, ceo's, architecten, facility- & projectmanagers uit alle soorten van het bedrijfsleven en rijks- en gemeente-instellingen.

365/24 OPVALLEN via uw digitale brochure (iPresenatie) op dé Vakbeurs Online en via een vakartikel, geplaatst op Faciltaire Informatie Online.
Rechtstreeks via smarttablet en laptop onder ogen van voornoemde groep!

Zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl
naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van:

Leo Hooijmans, redacteur, Noordwijk, 25 juni 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Nederlandse taal. Voer(taal) voor vrolijke kwebbelaars!
Nelson Mandela sprak meerdere talen, waaronder Xhosa, Zoeloe, Afrikaans, Engels en Zuid-Afrikaans. Een bekend citaat van hem is:
"Als je met een mens praat in een taal die hij verstaat, gaat het in zijn hoofd.
Als je met hem praat in zijn eigen taal, gaat het in zijn hart."
Met deze instelling heeft hij Zuid-Afrika zeker uit de apartheid gehaald.
Een citaat die mij nauw aan het hart ligt.

In Europa en zeker in Nederland zijn wij geforceerd op weg een popiejopie-taal te creëren, die niet door iedereen meer te volgen is.
In de muziek en in de dagelijkse taalgebruik, is het net alsof we een kolonie*) van de Engelse taal zijn. Dan moet u bedenken dat u in komische films van Pink Panter, Peter Sellers zogenaamd Frans hoort spreken. Een heel grappige tongval hebben Fransen, Duitsers, Engelsen, die Nederlands spreken. Hoe denken Fransen, Duitsers en Engelsen over hoe Nederlanders Frans, Duits en Engels spreken?
Belgen en Zuid-Afrikaanders leggen meer hart in hun moedertaal, met voor ons grappige variaties. Een Belg zegt ‘bedrijfsvoerder’ tegen een manager. Een Zuid-Afrikaan zegt hijsbak tegen een lift en ‘duimtijden’ tegen liften. Of ‘hijsbakken’! Ook een leuke woordspeling.
*) Met bijpassende koloniale slavernij!

Soms denk ik ‘waarom worden we gestraft op een tegengestelde wijze dan in de Hebreewse Bijbel: Genesis 11:1-9?’. God veroorzaakte een spraakverwarring, zodat ze elkaar niet meer konden verstaan. De bouw, van de tot in de hemel te bouwen toren van Babel, werd gestaakt en de de mensen verspreidden zicht over de aarde.
Nu bouwen we een Engelse toren van Europa, en volken uit vele landen stromen naar ons toe. Met het gevolg dat vele Nederlanders en import-medelanders de 400.000 woorden uit de Dikste van Dale niet allemaal meer begrijpen.

Door de jaren heen is hiervoor al gewaarschuwd door diverse protestzangers, want zo mag je Robert Long en Fay Lovsky wel noemen.
Jan Gerrit Arend (Bob) Leverman is beroemd geworden met zijn pseudoniem, Robert Long. Fay Luyendijk werd wereldberoemd onder haar pseudoniem, Fay Lovsky. Haar single “Christmas was a friend of mine” wordt minimaal in de kerstperiode op iedere zender gedraaid.
Ze trapten ook in de popiejopie-val om hun pseudoniem Engelstalig te doen lijken. Net als Johnny Lion (Jan van Leeuwarden), Lee Towers (Leendert Huijzer), Caro Emerald (Caroline van der Leeuw), George Baker (Jonannes Bouwens), Jet Rebel (Jelte Steven Tuinstra), enzovoort.

Gelukkig brachten Bob Leverman en Fay Luyendijk na het voltooien van hun kindertijd een paar prachtig liedjes uit over hun afkeer van het verengelsen in de Nederlandse taal.

Complet van Robert Long
Ailofjoeso, klinkt op de radio
Maar thuis zegt iedereen gewoon: ik vind je aardig
De discjockey, die mot dat niet
Want die vindt Nederlands in wezen minderwaardig
Goed, hij draait er wel eens eentje
Als het echt niet anders kan
Maar dan gauw weer UB40
En daarna Duran Duran
Want die taal die klinkt toch heel wat interessanter
Oh, die baasjes worden elke dag pedanter!


Complet van Fay Lovsky (Ja, van de zingende zaag!)
Alle liedjes op de radio gaan alleen maar over libido
Ik heb helemaal geen animo, nee, ik doe 't liever zo
Alle liedjes op MTV gaan alleen maar over 'look at me'
Ik look helemaal niet eens zo bie dus dat doen we dan maar nie'
En wat ik even weten wou: Hou jij van mij? Ik hou van jou
Wat is 't nou: Lauw, lauw, lauw, lauw.


Versta mij niet verkeert. Ik vind een andere taal goed kunnen spreken heel belangrijk als u met (zaken)vrienden spreekt. Aan mijn Franse lessen (1960) denk ik nog met veel plezier terug. Mijn Duits en Engels zijn matig, maar ik kan me behelpen. Maar van de Nederlandse taal (met leenwoorden, toegestaan in de Dikke) hou ik het meest.
Bovendien is een goed geschreven taaltekst, bijzonder goed te vertalen door de Dikke van Google.

PS Gelukkig hebben we ook Nick & Simon (en Kees), Willeke Alberti, De 3Js, Jan Smit, Frans Bauer, André Hazes, René Froger, Susan en Freek, Anita Meijer, Guus Meeuwis, Gerard Joling, Rob de Nijs, Wouter Kroes en Frans Duijts. Ja, Frans Duijts zingt Nederlands :-)

Leo Hooijmans, Noordwijk, 21 juni 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)
kb koninklijke bibliotheek
nationale bibliotheek van nederland


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1806-01) 
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
bekijk het gehele zelfportret via youtube. ca. 4:21 minuten.
Zakelijk zelfportret uit 2008
Moahhhhh, hahaha!
In mijn database kwam ik een zakelijk zelfportret tegen uit 2008.
Jaja huidige vloggers, daarvoor sperren jullie je ogen wijd open! Kijk eens naar de sleeptop, digitale pen en PalmPilot (digitale agenda van voor de smartphone's).
De bovenstaande uitvoering op digitaal granulaat heeft nu al een histortische waarde! U ziet één oor. Het andere oor heb ik ook nog. Ik heb niet de behoefte om hem af te snijden. Om beroemd te worden is me dat teveel gevraagd.
En u hoeft zich door de veilingmeester geen oor aan te laten naaien, want het zelfportret is overal gratis te zien.
Via het Nationaal Webarchief nog meer dan vijftig jaar. Zie bij ***

Als u de moeite neemt om de 4:21 minuten te besteden aan de hele uitvoering ziet u een deel van mijn ervaringen. De video begint na mijn verkoop in de projectinrichting. Open opleidingen en op locatie. Tevreden cursisten en opdrachtgevers over 'Het kantoorgebouw; de indeling en uitrusting'.
Daarnaast advieswerk. Soms werkend als geheim agent om de druk bij grote projecten weg te nemen van managementteams, die niet in hun dagelijks werk gestoord konden worden. Zie ***.

U ziet nogal diverse (Apple) apparatuur voorbij komen. In 1984 gestart met de Apple ///. Daarna alle mogelijke PC's en laptops in gebruik gehad. Digitaal tekenen vanaf 1985. Gebouwen van een paar honderd meter en van over de 20.000 meter in kaart gebracht, gepland en van BHV-informatie voorzien.
Digitale archieven aangelegd vanaf de midjaren negentig.
Acrobat 2.1. voor .pdf documentenbewerking. Kent u dat nog?
Voor Samson, Facto, FMM en lange tijd voor FMN (Facility Management Nederland) van alles over het vakgebied geschreven. Vanaf het papieren tijdperk tot nu toe, in het digitale kennisplatform en dé vakbeurs online.
Het papier ligt misschien bij u nog in de kelder of is zelfs vernietigd.
Wilt u nog wat terugzien, neus rustig rond in het kennisplatform.
Oud cursisten en zakenrelaties doen dat al. Bovendien wordt het kennisplatform met vakartikelen en productinformatie goed gevonden door managers en medewerkers, die bezig zijn met huidige reorganisaties en projectverhuizingen. Op een 12 maanden basis zo'n 200.000, waarvan 75-80% uniek. Tienduizenden bedrijfseigenaren, beleidsmakers, CEO's, project- & facilitymanagers, architecten en vormgevers.
Een goede plek om nieuwe innovatieve producten en diensten te tonen.

Leo Hooijmans, Noordwijk, 12 juni 2021
***
kb koninklijke bibliotheek
nationale bibliotheek van nederland


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1806-01) 

Bezoekers keken naar de volgende links in ons kennisplatform:

opruimen versie 3

door leo hooijmans
mede mogelijk door diverse bedrijven

visie duurzame mobiliteit 2016-2050

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
digitale snelweg reclame vakkennis en productinformatie
wordt mede mogelijk gemaakt door uw bedrijf/product
nog nooit was sponsoren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
voor ipresentatie klik op plaatje.....

handleiding duurzaam inkopen
opgesteld in opdracht van
het ministerie van infrastructuur en milieu
omgezet naar .html door facilitaire informatie online

'opgeruimd staat netjes' versie 22
ex(it) cv en gasaansluiting!

door leo hooijmans, mede mogelijk door bureau galileo



top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Architecten Showroom Amsterdam
Mijn blik viel bij toeval op de webnaam 'Architecten Showroom Amsterdam' (ASA) en mijn nieuwsgierigheid was direct gewekt. Nog niet van gehoord.
Is het het bedoeld 'voor' of wordt het gebruikt 'door' een groep architecten?

De eerste pagina gaf direct de informatie:
"Architecten Showroom Amsterdam is een creatief en inspirerend zakencentrum dat de nieuwste trends en innovaties in architectuur presenteert op IJburg.
18 internationale bedrijven zijn dagelijks aanwezig om samen te werken met architecten, ontwerpers en andere professionals uit de branche rond de realisatie van projecten. Benieuwd naar de laatste trends en innovaties?
Architecten Showroom Amsterdam en de 18 leden heten u van harte welkom!"


Wauw, daaraan moet even aandacht besteed worden. Het is een antwoord op dezelfde vraag, die ik mij als redacteur van 'facilitaire informatie online' bijna 12,5 jaar ook stelde ten opzichte van vakbeurzen en vakmagazine's.
Vakbeurzen vielen al om voor de coronacrisis. Vakbeurzen en -magazines verliezen terrein aan de supersnelle informatie via internet.
Lees hierover bij ***.

Via 'goegeldina' vond ik de startdatum. 18 september 2015.
Eén van de sprekers tijdens de Grand Opening was Wouter Zaaijer van OeverZaaijer Architectuur & Stedebouw.
De ruimte op IJburg is bedoeld als inspiratie- en ontmoetingsplaats voor ontwerpers en architecten. Tevens worden er evenementen georganiseerd en zijn er flexwerkplekken voor (interieur)architecten. 
De meest opvallende namen zijn: Armstrong Ceiling Solutions, Dynamobel, Eurocol, Mosa, Occhio, Tarkett, JUNG, Qbiq, Sonae Arauco, Dormakaba en The MosacFactory.
In de ASA zijn meerdere bedrijven vertegenwoordigd, die er onder meer een stalenbibliotheek hebben samengesteld. Er is ook wifi beschikbaar en is er een restaurant annex koffiecorner aanwezig.

Regelmatig is er nieuws op de website. Hieronder een afbeelding van 19-05-2021.

Als uw nieuwsgierigheid is gewekt en u zit in een (ver)bouwfase. Maak met uw architect een afspraak voor een orienterend gesprek.

architecten showroom amsterdam
een creatief en inspirerend zakencentrum met de nieuwste trends en innovaties in architectuur !
voor informatie, klik op het logo.....
(2106-01)

Leo Hooijmans, Noordwijk, 9 juni 2021

*** Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.

voor website klik op plaatje.....
(1107-01)

top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
op je bureau midden in een zee van papieren dossiers met zijn allen in de boot (genomen)
 
Werken in 2021 lijkt op werken in 1980! (met een beetje fantasie)
Soms flits ik wel eens terug in m'n geheugen en krijg ik ongeplande associaties.
Tijdens het bijwerken van het kennisplatform kreeg ik even het plaatje links-boven onder ogen. Ja, ik had in mijn tijd van kantoren inrichten (1975-1995) vele hangmappen en ordners verkocht. 'Ordnung muss sein' en 'Papier Hier'!
Het is een plaatje uit een kalenderreeks van Voko, een Duitse meubelfabrikant.
Onderaan dit verhaal staat een link naar een artikel over de kalenders.

Het plaatje rechtsboven is uit dezelfde reeks en ook deze bracht een aardige vergelijking op.

In 'Op je bureau midden in een zee van papieren dossiers' ziet men duidelijk de stress en wanhoop van een archivaris, van welke organisatie/bedrijf dan ook.
Waar laat ik die 'zooi'.
Eens heb ik gelezen dat bijvoorbeeld voor het doornemen van de documenten van de Tweede Kamer, die op één dag geproduceerd worden, een persoon meer dat 10 jaar nodig heeft om ze allemaal te lezen! U denkt wel eens dat ambtenaren en kamerleden zitten te slapen! Vergeet het maar, daarvoor hebben ze geen tijd.
De vergelijking met nu, is dat er meer geproduceerd wordt, maar dat dat minder zichtbaar is. De Tweede Kamer documenten die in 1980 geproduceerd werden zijn ingescand en passen op het schijfje van een smartphone.
Grappig omstreeks 1990 voorspelde een toenmalig specialist van de Tweede Kamer dit al in een bijeenkomst van Nederlandse Gemeenten. De bijeenkomst werd georganiseerd in Zutphen door ODRP of Cap Gemini. Dit laatste haal ik uit mijn interne schijf tussen mijn oren. Om de juist informatie op te halen, moet ik er even voor gaan zitten.
Een parallel is echter dat er zoveel informatie binnenkomt bij mensen dat hun hersens het niet meer kunnen verwerken. In de Verenigde Staten wordt informatiestress al gezien als onderkende ziekte.

Het kalenderplaatje rechtsboven stelt een galeischip voor van een niet makkelijk te dateren datum. Als u er echter goed naar kijkt is uw webbrowser erin te herkennen. Godin Goegeldina op de voorplecht. Spiedend naar alles wat er aan haar, tot over de horizon, voorbij gaat. Achter haar de galeislaven (u en ik) die hardwerkend zorgen dat alles gezien wordt. Achterop Emanuel-@dword Wynne, de eerste kaperkapitein met een piratenvlag! Emanuel noteert alles en zorgt dat de rekeningen naar de adverteerders worden gezonden. Ooooh nee, automatisch worden afgeschreven, natuurlijk!

Zo zijn er nog meer plaatjes, zoals het 'Paard van Troje', vergelijkbaar met de koekiemonsters die je 'moet' toestaan :-). 'De griepgolf' is een waarschuwing om afstand te houden. Twee meter is beter! De 'Bureau-goden' zijn er ook nog steeds.

Nou nou, het is weer genoeg voor vandaag. Zorgen dat deze onzin geladen wordt naar de domeinserver. Nog even doorklikken naar het complete 'Humor im Büro'.
En rondneuzen bij de adverteerders. Op de Facilitaire Vakbeurs Online op een rijtje, of vrolijk ontmoeten bij de vakartikelen.

humor im büro
door (vh) voko, franz vogt & co
vertaald van papier naar .html door leo@hooijmans-noordwijk.nl
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online

Voor de adverteerders is er meer ruimte om mee te liften op het kennisplatform.
Voor de lezers van het kennisplatform is het ontspannen innemen van vakinformatie en passende producten!

Veel plezier en succes!
Leo Hooijmans, Noordwijk, 12 mei 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....


top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
foto viaweb/leo@hooijmans-noordwijk.nl
 
Fotofinish van iPresentaties in april 2021!
Clean Edge Lighting (leds kill the virus) lag bij de bezoekers in april een neushaar-lengte voor op de antivirus-folie van MakeCover Building Solutions.
Totaal, als team, heeft MakeCover Building Solutions de meeste (be)zoekers ontvangen met de antivirus-folie; rooktest; virusfilters en folies om uw gebouw intern en extern mooier te maken.
Een supersterke stijger was SmartRoof Zonnepannen. In een paar dagen, boven de 1100 maal bekeken. In Nederland bij installateurs onbemind*.
In België en op dé vakbeurs online wereldberoemd.
*) Installateurs van zonnepanelen in Nederland kunnen geen pannen leggen en dakbedekkers hebben geen vaardigheid om zonnepanelen en omvormers aan elkaar te koppelen.
Een gat in de markt bij renovatie en nieuwbouw. De zonnepannen zijn alleen een meerprijs op de dakpannen. Ze maken uw gebouw veel waardevoller en mooier. Ook de zonne-leien zien er prachtig uit en geven uw gebouw een duurzame luxe uitstraling.

bron linkedin/leo@hooijmans-noordwijk.nl  

De verhuizing van de persoonlijke berichten op Linkedin en Twitter naar de weblog ‘linkedingetjes’ is een schot in de roos. Vooral op Linkedin meer lezers en op het kennisplatform en dé Vakbeurs Online meer (be)zoekers en rondwandelaars. De linkedin feeds worden normalerwijze door 250-500 leden gelezen. Boven 1000 komt voor en eenmaal is een topbezoek van 10.000 (1 april 2018) voorgekomen. Bezoekers-aantallen op het kennisplatform en dé vakbeurs liggen tussen de 450 en 800 per dag. 365/24!

bron kpn/argeweb/leo@hooijmans-noordwijk.nl

Voor de adverteerders is er meer ruimte om mee te liften op het kennisplatform.
Voor de lezers van het kennisplatform is het ontspannen innemen van vakinformatie en passende producten!

Veel plezier en succes!
Leo Hooijmans, Noordwijk, 1 mei 2021.

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!

voor ipresenstatie klik op virusfoto....

makecover building solutions
antivirus folie, virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort. mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen!
voor ipresentatie klik op foto....

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....


top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
links een explosie, rechts een implosie. plaatje via wikipedia, productie fastfission.
 
Komt het tot een explosie of implosie?
Twintig april 2021 gebeurde het! Demissionair minister president Marc Rutte kondigde versoepelingen per 28 april 2021 aan, voor de heersende Coronaregels. Het was geen echte verrassing, want alles wat het demissionair kabinet voorbereide, lekte iedere keer voortijdig uit. De media hadden het er druk mee.
Er werd voor alle parlementaire zaken transparantie gevraagd en die was er iedere keer een dag vooraf, dacht men.

Een ware acrobaat, Marc Rutte. Talloze hinkstapsprongen, salto's, drie stappen vooruit en twee stappen terug. En voor de media ging hij vele malen in een spagaat. Die spagaat had met de instelling van de bevolking te maken. Een klein deel was het absoluut niet eens met de regels, maakte veel kabaal en sommige vreedzame demonstranten liepen zelfs vast in heftige gevechten met de politie, omdat relschoppers zich mengden in de straten en op pleinen.
Daar tegenover waren er mensen, die zich aan de regels hielden omdat ze het virus serieus namen.

Horeca-ondernemers en winkeliers werden moedeloos en begrijpelijk ongedurig.
Door zogenaamde Fieldlabs (praktijktesten) konden sommige ondernemers aan de zijlijn staan kijken hoe collega's weer omzet van de grond kregen. Radio 538 was hierbij de opvallendste test. Een Koningsfeest met 10.000 mensen bij elkaar op een plein in Breda werd vroegtijdig afgelast.

Nu op 22 april de vraag van wat er gaat gebeuren op 28 april.
Let wel, het is nooit goed. De corona-ontkenners, regelovertreders en ondernemers veroorzaken zeker een explosie aan vreugde. Misschien feest de handhaving en politie mee. Misschien implodeert het virus door het zomerweer en/of de vaccinatie-resultaten.
Het kan ook naar een explosie van ziekenhuis-opname's gaan. Daarna implodeert de bevolking en de balans in de maatschappij.
Laten we hopen dat iedereen de juiste stelling inneemt met respect voor alle medeburgers.

Normaal hou ik me bezig met facilitaire zaken. Maar dit wilde ik even van me afschrijven en vastleggen voor later. Via deze pagina op het kennisplatform blijft het voorlopig nog even gearchiveerd in het Nationaal Digitaal Webarchief van de Koninklijke Bibilioteek.
Het schouderklopje voor de culturele, taalkundige en geschiedkundige inhoud van Facilitaire Informatie Online.

We geven hierbij even de ruimte aan twee bedrijven,
die zich inzetten voor een langdurige virusbestrijding van Covid-19 en opvolgers.
Deze bedrijven maken het kennisplatform mogelijk en verdienen het zeker om over vijftig jaar via de Koninklijke Bibliotheek Online herkenbaar te zijn als virusbestrijders.
Zie hieronder de links naar hun iPresentaties.

Leo Hooijmans, Noordwijk, 22 april 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!

voor ipresenstatie klik op virusfoto....

makecover building solutions
antivirus folie, virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort. mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen!
voor ipresentatie klik op foto....

(1202/1711-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Van Reclamelopers via koekiemonsters naar een (a)sociale tsunami!
Bedrijfsnamen werden in den beginne op de gevels, deuren en daken bekend gemaakt. In de eerste helft van de 20e eeuw stonden advertenties in de landelijke en regionale kranten. Er werden brochures uitgedeeld in zwart-wit. Kleur was lange tijd geen optie. Kleur kwam pas in en na de jaren vijftig in opkomst.

Vanuit de middeleeuwen tot in de 20e eeuw bestond er de dorpsomroeper. Ik herinner me nog vaag onze dorpsomroeper Dorus Mol. Die maakte reclame voor dé lingeriezaak van Noordwijk. "De dames Kampman hebben hele grote, héle grote, héééle gro-óóte bustehouders en corsetten in de aanbieding".
Dat 'héééle gro-óóte' ging als een lopen vuurtje door het dorp, natuurlijk!
Toen het aanbod steeg in goederen en diensten kwam er een leger van reclamelopers (ook bekend onder de naam sandwichmannen) in beweging. Bij mooi weer bij evenementen en in drukke winkelstraten in de stad. Hoofdzakelijk mannen met voor en achter een reclamebord, waarop de goederen en diensten werden aangeboden.

In de jaren vijftig, zestig en zeventig gingen de kranten en vakmagazines in de versnelling en in de kleuren. Radio en later TV werden grote verslinders van de reclamebudgetten. Nederland 1 en 2, werden 3, RTL4, -5 en -6, enzovoort.

In 1984 kocht ik m'n eerste Apple-lll. Bij het zwarte scherm met groene stiplettertjes had je nog geen idee, welke ontwikkelingen er in een paar decennia zouden plaatsvinden. Ook niet bij de floppydisk voor 144-Kbytes.

In 1989 startte het wereldwijde web, ontwikkeld door de Britse Tim Berners-Lee. Daarna is het supersnel gegaan in de reclamewereld. Kleurige en grappige advertenties in kranten, magazines, videofilmpjes op TV, laptop, tablet en smartphone. Schermen langs de snelweg van wel 100 m2 gekleurde ledjes, enzovoort. Cookies en algoritmes. De apotheek heeft de hoestdrankjes al klaar staan voordat men weet dat men verkouden is.
Inmiddels is het reclamebudget de helft van de kosten in de maatschappij. In feite blijft er voor de sociale minima in de huidige maatschappij net zoveel over als bij de sociale minima in de jaren vijftig.

Een groot deel van de reclame-mogelijkheden wordt opgeslokt door tijdverdrijf op sociale media. Voor beginners en doe-het-zelvers een uitgelezen kans om je uit te leven. (zie ook ondergetekende :-)). Als ZZP-er of MKB-er een kans om buiten de dorpsgrenzen bekendheid te krijgen. In den beginne was dat ook zo, maar uit de huidige tsunami aan berichten is het moeilijk om uit het zicht van de horizon te komen. Veel berichtgeving is in het Engels. Zouden de marketing managers beseffen dat die horizon dan ergens voorbij de Atlantische Oceaan ligt? Zo zijn er meer vragen. Is de tijdsbesteding van een grote afdeling Marketing en/of extern bureau(tje) wel lonend, als je in de chaotische massa niet opvalt?

De sociale media vallen inmiddels in de kuilen, die ze zelf graven. Internationale en nationale organisaties delen straffen uit aan Google, Facebook, enzovoort in verband met machtsmisbruik. Data wordt gehackt en verhandeld. Er komt weerstand in de maatschappij tegen de 'cookies'.
Linkedin was vijf jaar geleden nog leuk en succesvol. Sinds Lubach Facebook uitbraakte, zijn veel facebookers overgegaan naar onder andere Linkedin. Het zakelijke platform gaat nu gebukt onder familieberichtjes en onderbroekenlol. Internationale bedrijven schieten hun reclameberichten met losse hagel op het platform af. Werkelijk, binnen een uur meer dan 500 promotieberichten. Soms van bedrijven met meer dan 10.000 volgers. (23 duimpjes, dat wel :-)).

Ja, waar gaat dit verhaal naar toe.
Natuurlijk naar het kennisplatform facilitaire-informatie-online. Handig Nederlandstalige en culturele branche-informatie. Handig voor managers en medewerkers die zich, dicht bij huis, willen verdiepen in intern en extern verhuizen. In innovaties en ontwerpen van nieuwe technieken, die hun kantoororganisatie kunnen ondersteunen.
Leveranciers van diensten en producten kunnen hierop inspelen om op een vriendelijke manier te adverteren. Rustig informatie combineren onder de ogen van een groep bedrijfseigenaren, ceo's, project- & facilitymanagers, inkopers, beleidsbeslissers, architecten en adviseurs.
Zie een voorbeeld hieronder van OnlineProjectstoffering.
Tot over onze landsgrenzen wereldberoemd met iPresentaties van Desso, Interface en Forbo Marmoleum.

Leo Hooijmans, Noordwijk, 1 april 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
desso bv - airmaster*
voor een beter binnenmilieu

voor ipresentatie klik op plaatje.....
onlineprojectstoffering.nl
interface, desso, interfloor, ambiant, forbo, desimo, modulyss
tapijt, gordijnen en zonwering tegen speciale prijzen!

voor webinformatie klik op plaatje.....
(1202/1711-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Mediahypes en de kostbare maatschappelijke gevolgen!
In de private en zakelijke maatschappij draait alles om informatie. Waarvan een groot gedeelte nepinformatie, c.q. nepnieuws. Veel roddels en leugens. Op TV in het nieuws, en in de praatprogramma's zeker, is het veronderstellen en roddelen. Geen politicus of sporttrainer ontkomt aan de zuigende opmerkingen van vragenstellers, die willen scoren en gelijk hebben. En overal is de drang om geld te verdienen aan zaken die ze gratis weggeven. 1+1 gratis, ja, ja!

Vroeger werd er ook genept. Ik kan me nog herinneren, als kwajongen, dat ik bij de kruidenier in de winkel stond. Als je een zak suiker bestelde van 500 gram, zag je dat je dat de kruidenier bij 470 gram zijn vinger op de weegschaal lag en er zo 500 gram van maakte. Dat ging razendsnel, totdat één van de buren daar een opmerking over maakte. Dan ging het weer een tijdje goed.
Tegenwoordig kan je op elke verpakking lezen wat erin zit. Maar dan mag je wel een vergrootglas meenemen en een cursus E-nummers en toxische stoffen gevolgd hebben van drie maanden.

Over supermarkten gesproken. Albert Heijn suggereerde dat Harry Piekema een sympathieke manager was bij
AH. Harry is wel sympathiek en een acteur, die geen manager bij AH was. Frank Lammers speelt een klant bij Jumbo. Frank had in zijn acteurscontract staan, dat hij niet in een andere supermarkt mocht worden gezien. Daarom is hij in jarenlang niet in een supermarkt geweest. Ook niet in de Jumbo. De video waarin Max Verstappen de boodschappen van Jumbo aflevert is niet echt. Met een racewagen, mag je niet zomaar de straat inrijden. Een persiflage met een nep-Max in een busje van Picnic werd verboden. Even glimlachen mag niet van de Jumbo.

Supermarkten, mediamarkten en allerlei organisaties vervuilen het blikveld. Denk aan de TV-schermen in de huiskamers en in openbare binnen- en buitenruimten. Denk aan papier, blik en plastic in de afvalstroom; in de parken; op straat; in de vrije natuur en vooral schrijnend in zoet- en zeewater.
Denk eens aan de (plastic) stroom van kinderspeeltjes, plakplaatjes, enzovoort.

Het wordt tijd dat supermarkten eens gaan samenwerken. Stel u eens voor. Eén supermarkt Zonder Naam (net als BZN of dé zangeres) per wijk of regio. Een gezamelijk inkoop en distributiecentrum. In een gebouw zonder opsmuk, zegeltjes en 'kadootjes'. Indien goed 'geregeld' kunnen de huishoudkosten en vervuiling worden gehalveerd.

Bovenstaande kan nog meer doorgevoerd worden in het logistieke transport van thuisbezorgen. Niet zes, zeven, acht, tien bezorgers per dag aan de deur voor pakketjes. Echt waar. Mijn thuiskantoor is in een flatgebouw met 42 brievenbussen direct naast mijn huisbelnummer 2!

Voor groot vrachtverkeer in dorpen en steden kan het beter geregeld worden.
Grote vrachtwagens leveren af net buiten de bebouwde kom bij een distributiepunt. Waarna kleinere elektrische vrachtwagentjes afleveren in de bebouwde kom. Of mensen kunnen het zelf op het distributiepunt ophalen.
Een goed voorbeeld is het Hubbel-lastmile-bedrijf in Den Haag.

Voor vandaag 18 maart 2021, de dag na de tweedekamer-verkiezingen is het weer genoeg. Afsluiten en een wandeling maken over een schoon strand in Noordwijk!

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

makecover building solutions
kantoren en gebouwen maken wij mooier en comfortabeler!
besparen met zonwerende folies van 3M-window film. authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor webinformatie klik op logo....

(1809/2101-02)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
foto viaweb
 
Een bedrijfsnaam die de lading dekt! Wat denkt u ervan?
Een naam en/of logo kan glorieus zijn voor een bedrijf of product!
KLM,
Tesla, Ikea, HEMA en de Bijenkorf zijn namen die geen toelichting nodig hebben. Zelfs de gestileerde logo's van Shell, Mercedes, Twitter, de F van Facebook en de M van MacDonalds zijn internationaal herkenbaar.

Op het web kom ik regelmatig namen tegen, die ik origineel vind. Soms zijn ze onduidelijk en onbegrijpbaar. Soms is het prietpraat en veelal moet het een engelstalige kreet zijn. Die Engelsen
soms niet begrijpen. En daarbij worden de to2 en de four4 te pas en te onpas gebruikt.
(Doe het zelf) Marketeers en webdesigners doen hun best, maar hebben niets van school meegekregen over scherm- en leesergonomie.

Laat ik eens starten met gewone bedrijfsnamen. Bij 'Slagerij Jansen' is het duidelijk wat voor winkel het is. Als het 'Slagerij Bakker' is, treedt er een beetje verwarring op, maar die drempel is te overbruggen. Zoals ook bij 'Loodgieter Jan Klaassen' en 'Loodgieter Fred Timmermans'.
Tot en met het jaar 2000 was dit veelal de gewoonte. Maar bij het bouwen van webpagina's zijn de fantasieën oneindig geworden. Debet daaraan zijn zeker de roerige beginjaren van de eenentwintigste eeuw waarin veel bedrijven zijn gefusieerd en/of overgenomen. Reclamejongens, marketeers en webdesigners strijden om allerhande reclameprijzen. Als ze het goed doen vallen ze met hun neus in de boter. Een leuke uitdrukking om eens een YouTube filmpje van te maken.

Deze informatiepagina staat op het kennisplatform facilitaire-informatie-online.
De doelgroep van lezers vindt u onder managers en medewerkers van kantoor-, school en zorggebouwen. Bedrijfsleven, rijks- en gemeentelijke diensten.
Veel merknamen zijn daar bekend. Onder andere Desso, Luxaflex, Ahrend, Ikea, Forbo Krommenie, enzovoort. Zeker onder medewerkers, die een aantal jaren meedraaien in de branche. Project- en (interim) facilitymanagers, kennen de merken vanuit eigen ervaring, van beurzen en de vakbladen.
De medewerkersgroep, die hiermee dagelijks bezig is, is echter een kleine groep. Veelal wordt een tijdelijk beroep gedaan op andere dan geroutineerde inkopers en facilitymanagers om een, intern of extern, verhuisproject te realiseren.
Voornoemde merknamen klinken wel bekend, omdat ze ook in het privébereik bekend klinken. Maar wat denkt men bij:
Adeo Design Aeris Amtron AquaServa
Asito Axxerion Avex Bèta
BIS BouWatch Bouwens& Canto
CBRE ClimaRad Colliers CSU
Decorum Decos Desko Display4all
Donkergroen EeStairs G4S Giroflex
GreenChoice Healt2Work Humanagement Ideal Projects
IGluu Interieur2u iLOQ Iron Mountain
ISS Nederland Kinnarps Lensvelt LightFresh
Madeko Mondial Movers Moooi Multifilm
OCS+ Steelcase Plantronics PlanEffect Planon International
Prihoda R-Go-Tools Regus Saval
Sodexo Tauro Tetcon s-capepod Thermiq
Thermoshield Tork Trigion UTS Nederland
Van Besouw Van Lien VConsyst Outdoor Velux
Wheelylift Wigli Wilkhahn Yask
Probeer de lijst eens door te nemen en tel het aantal voor u bekende namen. Probeer tevens te bedenken wat ze verkopen en/of welke dienst ze aanbieden. Misschien leuk om even te zoeken via het web, of uw indruk klopt!

foto leo@hooijmans-noordwijk.nl (2009)

Een website die de lading dekt! Wat denkt u daarvan?
 
Vanaf de start van dit kennisplatform is duidelijke informatie de drijfveer geweest. Inspiratiebronnen waren Wikipedia en Nu-nl. Aan bovenstaande webdesign (2009) is de overeenkomst van Nu-nl en facilitaire informatie online nog te zien. In de jaren is het design gewijzigd. De kleuren zijn gebleven. In de bibliotheek worden de hoofdthema's door kleuren onderscheiden. Maar in de leesrubrieken waar meerdere thema's in één vakartikel voorkomen, worden de kleuren gemixt.
Op dit kennisplatform wordt gebruik gemaakt van een proportieel lettertype
met hoofd- en kleine letters en met een schreef. Dat zijn letters met een streepje links en rechts van de pootjes, waardoor de teksten beter te lezen zijn. Op de foto is aangegeven dat de layout en leesbaarheid overal goed op de apparaten te lezen is. Of het nu een iPhone 3 was of een 24" scherm.

Marketeers en webdesigners halen veelal hun wenkbrauwen op bij ons leesbaar design. Meestal vinden ze het letterype ouderwets omdat het oorspronkelijk uit de krantenwereld afkomstig is. De New York Times. In de trein, tram of op kantoor moest die goed leesbaar zijn! En wat is ouderwets. De boekdrukkunst bestaat sinds de 13e eeuw. Mijn eerste PC gebruik was in 1984! Wat is tijd!
Het 'ouderwets' kunnen we terugkaatsen. Van de bijna 6 miljoen Nederlandse websites zijn er ruim 5,7 miljoen gebouwd op een sjabloon. Meestal met een plaatje en tekst in kolommen. Een korte tekst en daarna lees meer (op pagina .....)
De krantenopzet zoals die in de jaren 1920 al gebruikt werd:-).
Ook wel vergelijkbaar met de winkeletalages tot ongeveer 1980 (en sommige nog later). Vol met artikelen achter de ruit en een bordje 'Wat u hier niet ziet, vraag dat binnen.' Bij mijn onderwijzer 'etaleren', een doodzonde. Net zoals het stapelen van artikelen op artikelen. Je stalde uit op presentatieplateaus.
Ook dat gaat fout in de meeste websites. Gekleurde kaders en teksten over foto's. Sowieso niet goed voor de leesbaarheid.

Verder zijn veel teksten hetzelfde. Soms moet u pagina's goed gelezen hebben, voordat er duidelijk wordt waarover het gaat. Veel teksten met duurzaam, goedkoper, efficiënter, portable, kostenbesparend, minder vervuilend, enzovoort.
(Ik bedenk er nog wel een paar! red)


Dit artikel komt tot een samenvatting!

Veel bedrijven (marketeers en webdesigners) brengen hun boodschap van binnen naar buiten. Ze weten zelf wat ze bedoelen. Alle medewerkers snappen het, denken ze. De concurentie leest mee en snapt het ook, denken ze.
Op de sociale media sproeien ze het uit van binnen naar buiten. In een hoog tempo. De bestaande klanten en (zaken)vrienden genieten er (nog) van. Maar de vraag is of potentiël zakenrelaties het snappen of zelfs nog lezen.

Tip:
Wandel een paar maal per jaar door uw website. Doe een rollenspel, alsof u een nieuwe bezoeker bent en uw bedrijf en producten totaal niet kent. Probeer in te zien wat uw potentiële relaties over de informatie kunnen bedenken.
Probeer via internet verschillende entree's te creëren.
Laat u informeren door leo@hooijmans-noordwijk.nl

Tom van Ruiten (coach slim lezen,en onthouden, 2014) vatte het eens samen als:
"Een slim idee! Lezers binnenhalen met relevante informatie. Dan zonder druk (koekjes) passende informatie laten lezen door middel van een iPresentatie!"
Met dank aan Tom!
Leo Hooijmans, 6 maart 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!

voor ipresenstatie klik op virusfoto....


cleanedge-lighting - leds kill the virus!
beschermd 24/7 tegen virussen en bacteriën.
liquideerd binnen 120 minuten 99,99% van covid-19 en sars-cov-2!
voor webinformatie klik op logo....
(2012-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Uit de kast komen als geheim agent 007enveertig! Dat lucht op :-)
Geen licentie om te doden. Wel om in de lach te schieten :-)
Jarenlang ben ik onderzoeker (mistery shopper) geweest (en nog!) voor wat goed is voor bedrijven.

Directieleden, Facilitymanagers, enzovoort worden ‘gestoord’ door leveranciers die ‘snel’ de opdracht willen binnenhalen, terwijl de MT-leden en de Ondernemingsraad nog aan het vooroverleg zitten.
007enveertig was mn codenaam bij de geheime dienst van het ministerie van Folklore, omdat ik uit 1947 stam. Ja, ja, klootschieten, fierljeppen en Jeu de Ballen. Het had ook 0031 kunnen zijn, omdat ik mijn projecten meestal in Nederland uitvoer. Maar na Brussel, London (Berkeley Street) en Luxemburg klopte dat niet meer. :-)

Nu leg ik de beste producten/diensten voor aan oud-cursisten, bedrijfseigenaren, ceo’s en facility-managers, architecten, enzovoort, onder andere via dé vakbeurs online 365/24. Door middel van iPresentaties. Ook wel digitale brochures, advertenties of productinformatie genoemd. Die dringen nog beter door via de vakartikelen.

Facilitaire leveranciers, zendt uw beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van Leo | redacteur!
12 februari 2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
makecover building solutions
mooie én efficiënte restyling/renovatie oplossingen en......
besparen met zonwerende folies van 3M-window film authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor ipresentatie klik op foto....

makecover building solutions
kantoren en gebouwen maken wij mooier en comfortabeler!
besparen met zonwerende folies van 3M-window film. authorised dealer!
virusfilters, luchtreingingssystemen, hulpmiddelen tegen corona, enzovoort
voor webinformatie klik op logo....

(1809/2101-02)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
 
Stapelwaarde op de facilitaire informatie en vakbeurs online
Stapelwaarde kan op de facilitaire vakbeurs 200% of meer opleveren!
De formule is 1+1=3+1=5+1=8 (4x1=200%)

Uitleg samengevat:
Één iPresentatie op de facilitaire vakbeurs online is al goed voor de SEO van uw bedrijfswebsite. De iPresentatie geplaatst bij 3-6 vakartikelen krijgt aandacht van vele (be)zoekers naar facilitaire informatie.
Vier iPresentaties kunnen daarmee bij 12-24 veel gelezen vakartikelen staan. Vakartikelen worden gemiddeld 16,666 gelezen x12= minimaal 199,99 of meer!


Via onze vakbeurs en kennisplatform online kunt u uw bedrijf/producten (365/24) onder de aandacht brengen van bedrijfseigenaren, CEO’s, project- & facility-managers, bedrijfsstrategen, vastgoedmedewerkers en/of architecten, enzovoort. Ze zitten ‘s avonds of in het weekend op de bank, zoekend naar facilitaire informatie. Overig veel voorkomende lezers zijn inkopers en leidinggevende medewerkers. Doelgroepen zijn kantoororganisaties, rijksoverheid, gemeente-instanties, zorginstellingen en universiteiten.
Bijna 200.000 (be)zoekers per jaar (80%) uniek en via sociale media meer dan 215.000 lezers per jaar. In Nederland zijn er bijna 6 miljoen websites.
Onze domeinservers staan bij de eerste 14.000 genoemd in het Nationaal Webarchief van de Koninklijke Bibliotheek. Dat brengt een uitstekende SEO.
(Search Engine Optimizing | goed te vinden in de zoekmachines)

Er was in eerste instantie geen commentaar op bovenstaande feed. op Linkedin.
Bovenstaande informatie was héél duidelijk of verwarrend. Dat laatste wil niemand publiekelijk laten merken :-).
Fijn dat sommige onder u er toch naar vragen. Per sms natuurlijk. Niemand anders mag het weten! 007enveertig houdt de persoonsnamen geheim, natuurlijk.
Maar de discussie draait toch om de formule. De meeste managers en medewerkers bekijken het reken- en/of wiskundig. Ik heb het gevoelskundig berekend. Zoals de gevoelstemperatuur. De gevoelswaarde kan anders zijn dan een rekenkundige waarde! Uitleg voor verschillende gevoelens. In de formule staan vier enen, twee drieën en twee vijven.
Één gevoel is 4x1 = 4. Uitkomst in formule = 8 = 200%. Positief gevoel! Rekenkundig klopt het niet en is het fout/nul! Negatief gevoel!
Een geweldig gevoel is, dat samenwerken op de vakbeurs minimaal dubbel telt! Dat laatste gevoel maakt vrolijk! Laten we zo 365/24, op ons gemak de vakartikelen lezen. En via de iPresentaties geweldige bedrijven en producten ontdekken!

Facilitaire leveranciers, zendt uw vakinformatie en beste brochure in voor een iPresentatie op facilitaire-info.nl naar: leo@hooijmans-noordwijk.nl
U ontvangt spoedig een voorstel van Leo | redacteur!
8 maart 2021

OnlineProjectstoffering .nl maakt slim gebruik van de formule.
Via een aantal uitstekende productpresentaties van Desso, Interface en Forbo Marmoleum krijgt OnlineProjectstoffering zo’n 7,4% aandacht van de bijna 200.000 bezoekers van het kennisplatform en de vakbeurs online.
Zie OnlineProjectstoffering.nl via onderstaande kaders.....


desso bv - airmaster*
voor een beter binnenmilieu

voor ipresentatie klik op plaatje.....
onlineprojectstoffering.nl
interface, desso, interfloor, ambiant, forbo, desimo, modulyss
tapijt, gordijnen en zonwering tegen speciale prijzen!

voor webinformatie klik op plaatje.....
(1202/1711-01)
 
top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Maart/April 2019 | "ORDER, order" (schreeuw uit als ÒÒ_dē, òò_dē)
"Sorry, sorry, I wash my hands in innocence. Not for the Brexit, but for the Covid-19!" (shitthrush)
 
Hoe speel je een één april grap uit in 2018 en 2019.
In dit bericht neem ik u mee naar maart 2018 en maart 2019.
De gekste ideeën komen bij mij altijd onverwacht boven drijven. Één april was op komst en wat verzin je dan. Bijna alles is al uitgehaald.
Hieronder in het grijze deel breng ik u één op één de tekst, die ik in maart 2018 plaatste op Linkedin.
Het ontplofte op Linkedin. De eerste dag een paar honderd lezers en twee slimpies die al 1 april kraaide. Via de mail ontving ik diverse uitnodigingen voor een connectie op Linkedin. Een reactie was superleuk. Een jongedame uit Hillegom was geschrokken en was al in overleg gegaan met buurtbewoners om te voorkomen dat AliBaba drones zou gaan inzetten tussen de haven van Amsterdam en Hillegom. De hoofdstad van de Bollenstreek. Ze kon de grap waarderen.
In korte tijd werd mijn record op Linkedin gebroken.
Meer dan 10.000 lezers hadden de feed van de 1 aprilgrap 2018 gezien! :-)

 


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Maart 2018, Nederland, regio Bollenstreek

Internetgigant ALIBABA vestigt zich in de BOLLENSTREEK!
De gebouwen (foto 2) van Bakker Tuincentrum (failliet) is de start voor Alibaba in Europa.
In Hillegom, dicht bij Schiphol en dicht bij de haven van Amsterdam.
Er wordt een dronetransport ( 3) opgezet tussen schepen uit China en de locatie Hillegom.

Het hoofdkantoor wordt gevestigd in het oude kantoor van Zilveren Kruis in Noordwijk (4)
Het Chinese personeel zal per fiets (5) via de Keukenhof de korte afstand overbruggen.
De organisatie van Alibaba is weg van de Keukenhof en hebben het aangekocht.
Er komt een uitbreiding met een speelpark, gelijk aan de Efteling.
De omliggende velden worden vv kleine gekleurde windmolentjes om het park energieneutraal te maken.
In China is al zo’n park ( 6).

De parkeervoorzieningen rondom Keukenhof, het distributiecentrum en het hoofdkantoor worden geregeld door PrivaPark.nl. De stoffering van het hoofdkantoor wordt aangepakt door OnlineProjectstoffering.nl.
De beweeglijke zitmeubelen zijn van Wigli.nl. De restinrichting komt uit China.
Alibaba heeft ook een samenwerkingsverband met
facilitaire-informatie-online.nl - facilitaire-vakbeurs-online.nl. (Zie foto 7)
De redacteur legt nog even uit op foto 8, hoe het allemaal is ontstaan! :-)


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Later in april 2018, Nederland, regio Maastricht

Helaas, het 1 aprilbericht is definitief van de baan.
AliBaba gaat zich in Luik (B) vestigen!
Gelukkig maar.
Het vrachtvervoer gaat dan niet via Schiphol, maar met de Oriënt Express :-)


In dit bericht neem ik u mee naar februari 2019.
Na het succesgrap van 1 april 2018 is het zoeken naar iets soortgelijks.
Men zat al (te) lang in het Brexitproces. Zou daar iets mee te doen zijn. Het toeval wilde dat de definitieve Brexit een paar maal werd uitgesteld. De eerstvolgende datum was op 29 maart gepland. Prachtig één dag voor 1 april :-)
In februari de mogelijkheid van zakendoen na de Brexit een beetje aangedikt met direct onderstaande foto's en een tekstje. Mijn opzet was om tweelingen als duo te laten werken. Eén in Nederland en één in Londen.
Engelse zakenlieden zouden niet meer naar Nederland hoeven te reizen en Nederlandse zakenlieden hoeven dan niet meer naar Londen, om zogenaamd dezelfde medewerker te spreken.

Het was grappig bedoeld, maar de Engelse regering hielp de grap om zeep. De Brexit ging niet door, maar werd weer doorgeschoven. We konden niet laten weten dat onze grap een één aprilgrap was.
De Brexit kon ook geen grap zijn. Het was, is en blijft een drama. In een onzekere tijd met Trump als president van de VS en gelijktijdig de coronapandamie is samenwerking om uit de misère te komen van groot belang.

Om toch het momentum vast te leggen een aantal hoofdrolspelers van het British Drama op de foto. E
ngels drama en Engelse humor, verschillen niet veel van elkaar. We konden er veel om lachen, maar bij de Brexit niet.

Ongeveer 750 lezers hadden de twee 2019 feeds gezien! :-)

In 2020, aan het begin van de Covid-19 pandamie had het geen zin om een één aprilgrap uit te brengen. In 2021 moet u het even met onderstaande foto's doen.


Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Februari 2019, Nederland, regio Bollenstreek

Het komt steeds dichterbij!
Tony Blair meldde het gisteren (20.02.2019) overdadig in het journaal! Wie is er goed voorbereid?
Enkele Engels georiënteerde Nederlandse bedrijven gaan voor een ‘morning after pil’.
Hierbij de wens dat ze de pil goed mogen doorslikken! :-)

Voor een naderend Brexit eind maart gaan Engels georiënteerde Nederlandse bedrijven op zoek naar een spiegelkantoor! Tot nu toe maakten veel Nederlandse werknemers even een werkdag-afspraak in Londen. Na de Brexit is dat niet meer mogelijk. Verlenging tot wel drie dagen voor een zakelijke afspraak van een uur!
Een bekend Amsterdams vastgoedkantoor is in voorbereiding van een extra vestiging (max. 4.000m2) in Berkeley Street en/of Abbey Road.
Medewerkers van dit kantoor in London en Amsterdam delen hun zakelijke relaties.
Eind maart worden, op een locatie in Noordwijk, andere bedrijven uitgenodigd om mee te doen in dit project. Binnenkort wordt hierover meer bekend gemaakt. Het zal dicht bij de plek zijn waar in ‘40-45 de Engelandvaarders vertrokken.

Bedrijfsnamen die geschikt zijn voor minimaal 100 m2:
CfPB Center for People & Building, Hospitality Consultants, Measuremen, HEYDAY, WorkWire, Humanagement, Mondial Movers, SmartRoof, Health2Work , Stone Paper, Arrange Group, Comfort Living, NewDirections (in restart) enzovoort.

Het management voor het spiegelgebouw is nog in overleg voor een sprekende naam voor het gebouw en passend voor de op te richten organisatie. Ze denken aan bijvoorbeeld: The Dutch Mirror Building (Het Nederlandse Spiegel Gebouw) The Dutch Millor Building (Samenvoeging van spiegel en molen) The DutchBritain Complex (samengesteld gebouw/ingewikkeld).

Wat vindt u ervan, of heeft u nog een idee? Het Linkedin-lid met de beste tenaamstelling wordt uitgenodigd voor de opening, medio november 2019. Met een aansluitend weekendarrangement voor twee personen in Hotel The Ritz, recht tegenover Berkeley Street.

Graag uw mening voor 14 maart 2019. Zo mogelijk hoort u de beslissing op de 1e maandag na de (harde-halve/zachte) Brexit. Dan ook meer informatie over de voortgang van de organisatie/het complex!
Tot dan veel plezier en succes gewenst door
Leo Hooijmans | redacteur | a.i. press officier HNSG facilitaire-informatie-online.nl




Leo Hooijmans redacteur
Facilitaire Informatie en Vakbeurs Online, Nederland en België
Later in april 2019, Nederland, regio Maastricht

ORDER, order (schreeuw uit als ÒÒ_dē, òò_dē)

John Bercow is inmiddels wereldberoemd als de Speaker van het Britse Lagerhuis.
Het huis is inmiddels aan Lagerwal geraakt en heeft mijn één aprilgrap voor dit jaar, van de wal in de sloot doen belanden. Twee jaar hebben ze eraan gewerkt.
En nu is het geflopt! Damn iT! (dat is ‘verdorie’ in het Engels).

29 maart 2019 was de geplande Brexit-datum. Wat een Engelse humor. Dé vrijdag voor 1 april op maandag.
Één weekend lang dollen en dan op maandag stellen dat het een één aprilgrap zou zijn.
........ Engelsen hebben geen humor meer. Ze verknallen hun eigen grappen. En ook de mijne.

Eerder had ik een grap, op Linkedin, voorbereid met een spiegelkantoor in Berkeley Street.
Ik heb de grap per direct opgegeven. Grappig is dan wel weer, dat enkele ‘smart facility and real estate organisations’, dachten dat ik het echt meende.
Zij zijn inmiddels hun eigen spiegelkantoren aan het voorbereiden! :-)

Kijk nog even naar de smoelwerken van de hoofdrolspelers.
De gezichten zijn inmiddels wel bekend.



top pagina mede mogelijk gemaakt door: index
 
Leo bij het borstbeeld van Leonardo! Op zijn 65e verjaardag in 2012.
Locatie: museum in Vinci, de geboorteplaats van Leonardo in Toscane, Firenze (Florence) Italië.
 
Inleiding - voorwoord
Van 30 juni 2009 tot en met augustus 2014 heb ik me uitgesloofd op een weblog 'Opruimen' genaamd. Niet alleen lachen, gieren brullen, maar ook serieuze zaken zoals 'verspilling van gemeenschapsgeld', 'geld, politiek en religies opruimen', 'ex(it) CV en gasaansluiting', 'papier tegen digitaal', enzovoort.
Zie de link in de index bij: 'waar kijken bezoekers nog meer naar'.

In 2014 kwam daar de klad in omdat Linkedin en Twitter wel dingetjes waren. Inmiddels na een paar jaar ervaring is daar de magie wel af. Enerzijds omdat de sociale media ontmaskerd zijn als nepnieuws, waardoor het serieuze werk ondersneeuwt. Anderzijds gaat het allemaal zo snel, dat als je even iets signaleert en een paar minuten even terug wilt lezen, het alweer onvindtbaar is. Ja, promoten op de sociale media kost wat per minuut, dus dat moet zo snel mogelijk voorbij zijn.
Mijn persoonlijke ervaring op Twitter is tussen 200 en 5.000 (politie berichtje) lezers en op Linkedin tussen 400 en 10.000 (1 aprilgrap 2018) lezers.

Sinds 2009 houd ik me bezig met het kennisplatform facilitaire-informatie-online.nl met bijbehorende vakbeurs. Een platform gericht op managers en medewerkers van allerhande private bedrijven, gemeente- en rijksorganistaties, scholen, universiteiten en zorginstellingen.
Een voortzetting van mijn ervaring opgedaan in het advieswerk en het cursusgeven hoe kantoororganisaties ingedeeld en uitgerust moeten worden.

2021! Tijd om terug te schakelen naar een nieuwe blog. Linke(dingetjes).
Voorbijgevlogen linkedinfeeds probeer ik af en toe terug te halen in deze blog, waardoor we nog eens kunnen nalachen. Afgewisseld met nieuwe informatie en grappen, die simpel naar LinkedIn en Twitter kunnen worden doorgezet. Dan blijft het leuk in mijn netwerk en worden nieuwe lezers aangetrokken.
Even terug naar de rust van het ontspannen vak- en productinformatie delen.
Bij deze de wens, dat u ervan geniet en ook ontspannen bij de product- en dienstenleveranciers binnenwandeld om met hen van gedachten te wisselen om de juiste zaken aan te schaffen.
Leo Hooijmans, Noorwijk 12 februari 2021
Het laatst gewijzigd op 16-09-2021

Deze weblog wordt mede mogelijk gemaakt door:
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)
DezeTekstIsVanLeoHooijmansGalileoNoordwijkFacilitaireInformatieOnline
top pagina   index
 
 
Bezoekers keken naar de volgende links in ons kennisplatform:
facilitaire
informatie online
'opgeruimd staat netjes'

weblog door leo hooijman, mede mogelijk door diverse bedrijven
video documentaires en humor
video-weblog verzameld door leo hooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
visie duurzame mobiliteit 2016-2050

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
aan het gas? liever niet meer!

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
heel bijzondere gebouwen
in deze sub-'rubriek' vind u gebouwen, die zeer de moeite waard zijn om voortdurend opgemerkt te blijven! om historische, architectonische, milieuvriendelijk en vooral mensvriendelijke redenen.
deze gebouwen staan bij elkaar. klik op het plaatje links....
'opgeruimd staat netjes' versie 22
ex(it) cv en gasaansluiting!

door leo hooijman, mede mogelijk door bureau galileo
visie duurzame brandstoffenmix

door het ministerie van infrastructuur en milieu
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
elk kantoor kan energie besparen


uit facilitair! - magazine van facilicom services group
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
elektrische mobiliteit in 2020
volop kansen voor nederland
door ernst & young
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
 
deze informatie wordt u aangeboden door leo hooijmans redacteur+mva
mede mogelijk gemaakt door dé facilitaire vakbeurs online

facilitaire vakbeurs online
nog nooit was sponsoring zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
facilitaire vakbeurs online
nog nooit was adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor ipresentatie klik op plaatje.....
(1107-01)(1107-01)
facilitaire-informatie-online.nl ©
ingevoerd op 12 februari 2021

het laatst gewijzigd op 16-09-2021
voorwaarden voor gebruik/bezoek van deze website: klik hier....
(de kleine lettertjes, maar dan iets groter)