facilitaire productinformatie

greenchoice - de beste keuze
het meest duurzame energiemerk. nederland samen groener maken.
altijd scherpe tarieven voor energie van om de hoek!


voor webinformatie klik op logo.....

greenchoice
(1906-01)


Nederland samen groener maken!


mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online

hoofdkantoor

Kantoor Greenchoice

Inleiding
Ons verhaal: wie we zijn en wat we doen
Onze visie, missie en strategie
Wat Greenchoice belangrijk vindt
Voor meer informatie over Greenchoice
Waar kijken bezoekers nog meer naar:

top pagina   index
LeoHooijmansGalileoNoordwijkFacilitaireInformatieOnlineHoezo??
Inleiding

Op een dag in juli 2019 mocht ik te gast zijn in het kantoor van Greenchoice. Een dubbele belevenis in m'n leven. Eerder, op een relatiedag in Amsterdam werd ik vriendelijk uitgenodigd door Evert den Boer (ceo) om het monumentale kantoorgebouw van Greenchoice te bezoeken. Het gebouw (1948) staat op de monumentenlijst van de stad Rotterdam. In het gebouw was jarenlang het Bouwcentrum gehuisvest. Op de foto bovenaan dit artikel ziet u het interieur. Iets verder ziet u een (vogelvlucht)foto. Het gebouw is gerenoveerd van label F naar label A. Daar zijn ook de zonnepanelen bovenop het gebouw debet aan.
Het doel van het bezoek was om een vakartikel te plaatsen onder de lijst 'heel bijzondere gebouwen'.

De eerste belevenis overkwam me direct na ontvangst. Ik wist niet meer waar ik was en waarom. Geen lichamelijke klachten of beperkingen. Alleen het feit dat ik niet meer wist waar ik was. Gelukkig werd de vriendelijke ontvangst direct bijgestaan door de goed opgeleide facilitaire dienst. In één ogenblik werd de situatie goed ingeschat en medische zorg opgeroepen. Binnen enkele minuten op topsnelheid door de binnenstad van Rotterdam. De dienstdoende artsen van de Erasmus MC gaven snel helderheid. Een geval van 'transient global amnesia', ofwel een tijdelijk geheugenverlies. Dit komt weinig voor en de duur is normaal minder dan 24 uur. Dit komt hoofdzakelijk voor bij personen boven de veertig jaar. Er is geen informatie bekend dat zich dit herhaald. Nou, dan heb ik dit in ieder geval op een veilige plek ondergaan :-)

De tweede (her)belevenis kwam ongeveer twee weken later. In de herhaling op bezoek. Weer een hartelijke ontvangst en rondleiding in het gebouw. Met een positief gesprek om u de monumentenstatus van het kantoorgebouw te kunnen presenteren. Aan één of misschien meerdere vakartikelen wordt gewerkt.
Binnenkort komt hier een verwijzing naar de vakartikelen.
Nu rest me alleen nog van harte onderstaande tekst over Greenchoice aan te bevelen. Veel leesplezier en een duurzame keuze toegewenst door
Leo Hooijmans, redacteur mva
Noordwijk, 4 augustus 2019.


top pagina   index


Greenchoice - Ons verhaal: wie we zijn en wat we doen!


Het verhaal van Greenchoice begint in 2001 met drie jonge mannen en één missie: een schonere wereld door evenveel duurzame energie op te wekken als we verbruiken. Altijd met de focus op 100% groene energie uit Nederland.

Sindsdien roepen wij iedereen op om mee te doen. En dat is gelukkig niet zonder resultaat gebleven. Met meer dan 300 collega’s werken we inmiddels voor meer dan 565.000 (anno 2019) particuliere en zakelijke klanten. We hebben over de jaren sterke banden opgebouwd met ambitieuze en ondernemende partners en ondersteunen meer dan 80 energiecoöperaties. Wie wij zijn en wat we doen ons verhaal.

We introduceerden nieuwe producten, zoals Windvangers, waarmee we het voor iedereen mogelijk maken om bij te dragen aan het verduurzamen van ons land.
De aandacht voor de energietransitie neemt elke dag toe. De laatste kamer-verkiezingen werden zelfs klimaatverkiezingen genoemd. Er wordt aan een ambitieus klimaatakkoord gewerkt en de Verenigde Naties pleiten keer op keer voor meer inspanningen en ingrijpende maat regelen om klimaatverandering tegen te gaan. Kortom, het klimaat is het gesprek van de dag geworden.

Bij dat gesprek hoort dat bedrijven steeds vaker bevraagd worden over hun impact op klimaatverandering en hoe duurzaam ze ondernemen. En terecht. Wij krijgen die vragen ook. Sterker nog, we stellen ze zelf. Daarom laten wij in dit rapport zien wat onze impact is op de omgeving waarin we werken en leven, welke thema’s wij belangrijk vinden en hoe we bijdragen aan een betere wereld. En dat doen we graag. Niet alleen om rekenschap af te leggen, maar ook om van te leren, om onszelf scherp te houden en ontwikkelingen te blijven zien. Zo kunnen we elke dag opnieuw groene keuzes blijven maken.

Ik wens u veel leesplezier.
Evert den Boer - Algemeen directeur Greenchoice

Evert den Boer, directeur

(Bijna) Heel Greenchoice op één foto

We scherpen aan, innoveren, nemen soms afscheid van producten en initiatieven en ontwikkelen ook weer nieuwe. We compenseren de CO2- uitstoot van het gasverbruik van onze klanten door over de hele wereld bossen te beschermen en bomen te planten. Een pronkstuk dat recht in het hart van onze strategie valt. Ook draaien na vier jaar onze windmolens aan het Hartelkanaal nog op volle toeren. Per jaar leveren zij stroom voor 18.000 huishoudens.

We hebben een sterke focus op kwaliteit en klanttevredenheid en dat is niet onopgemerkt gebleven. Vaker dan eens zijn we uitgeroepen als klantvriendelijkste energieleverancier én beste energieleverancier van Nederland voor onze service, klanttevredenheid en duurzaamheid. Voor de prijzen doen we het niet, fijn is deze erkenning wel.


We zijn flink aan het pionieren, zijn geprofessionaliseerd en gegroeid. En dat geeft ons de energie om door te gaan en Nederland steeds groener te maken.
Niks doen is voor ons simpelweg geen optie. Wij blijven gepassioneerd en rusteloos samenwerken aan de missie die we op de eerste dag hebben vastgesteld: het verduurzamen van Nederland en daarmee een bijdrage leveren aan het vergroenen van de wereld.

top pagina   index

Onze visie, missie en strategie
Wij streven naar een toekomst waarin iedere Nederlander zich écht bewust is van zijn energieverbruik, energie bespaart en zelf – of samen met anderen – actief energie opwekt. In onze ideale toekomst wordt dit makkelijker en leuker door nieuwe, betaalbare en betrouwbare technologieën. In 2030 willen we dat ieder huishouden en bedrijf in Nederland zelf of samen met anderen groene energie opwekt.

Om onze ideale toekomst zo snel en goed mogelijk voor elkaar te boksen, zijn wij de versneller en verbinder van duurzame energie. We voorzien onze klanten van 100% groene stroom, stimuleren iedereen om energie te besparen en bieden hulp bij het zelf opwekken ervan. Dat doen we door simpeleen gebruiksvriendelijke producten en diensten te ontwikkelen, door te investeren in kennis en bij te dragen aan duurzame lokale energieprojecten.

We willen zoveel mogelijk klanten zelf duurzame energie laten opwekken, of klanten hierbij betrekken. Daarnaast willen we dé partij blijven voor energie coöperaties en lokale energieprojecten, en onze positie als meest klantgerichte en groene energie leverancier behouden. Voor bestaande en nieuwe klanten die ‘bezig zijn’ met duurzaamheid willen we de eerste en meest natuurlijke keuze zijn als energieleverancier.


Het kantoor van Greenchoice in het voormalig Bouwcentrum. Monument voorzien van zonnepanelen.

In april 2017 verhuisden we naar het voormalig Bouwcentrum ‘Square’, een monumentaal pand in hartje Rotterdam. Met het OV perfect bereikbaar, en dus lekker groen.

In oktober 2017 hebben we 160 zonnepanelen geplaatst en daarmee de laatste stap gezet van energielabel F naar A. Twee vliegen in één klap: een rijksmonument duurzaam gemaakt én een nieuwe bestemming gegeven.
Over het rijksmonument staat (binnenkort) een prachtige beschrijving op het kennisplatform onder de rubriek gebouwkunde/heel bijzondere gebouwen.

top pagina   index

Wat we belangrijk vinden!

Waardegedreven organisatie
Greenchoice is een waardegedreven organisatie. We staan voor duurzaamheid en hoge klantwaardering. Of beter: daar streven we iedere dag naar. Steeds een beetje beter.

Duurzaamheid
Overbodig om te zeggen is dat duurzaamheid de basis vormt van ons bestaan. Het geldt voor onze producten en diensten en ook ook voor onze bedrijfsvoering, investeringen in medewerkers, samenwerkingen, het helpen opbouwen van coöperaties en onze maatschappelijke betrokkenheid. Altijd met een blik op de lange termijn. Een duurzame visie dus. Onze aanpak is idealistisch én realistisch. De afgelopen jaren veroverden we hierdoor een serieuze, stevige plek in de energiewereld.


Klantenservice
Naast duurzaamheid speelt klanttevredenheid bij ons de hoofdrol. We proberen telefonisch, online en via onze app de beste service te bieden. Als je met Greenchoice belt, krijg je direct één van onze specialisten aan de lijn, die jouw vragen kan beantwoorden. Zo houden we het contact persoonlijk en zorgen we snel – liefst in één keer – voor een goede oplossing bij vragen of problemen.

Niets is vervelender dan lange wachttijden. We sturen dus ook op goede bereikbaarheid. Daarom willen we 75% van de inkomende telefonische oproepen binnen 40 seconden opnemen. Tegelijkertijd zetten we ook in op een effectieve online-service, zodat je als klant nog gemakkelijker en op elk gewenst tijdstip geholpen bent.

Klantwaarderingen
Écht persoonlijke aandacht, scherpe tarieven, goede web care en zelf online zaken kunnen regelen: dit vormt de basis voor jarenlange structureel hoge klantwaarderingen. En niet in stilte. In 2018 wonnen we de publieksprijs voor meest klantvriendelijke energieleverancier van Nederland tijdens de Customer First Awards. En door Gaslicht.com zijn we voor het zevende jaar op rij uitgeroepen tot de beste energieleverancier van Nederland. We doen het niet voor de trofeeën, zuinig zijn we er wel op. Want alleen als nieuwe én bestaande klanten voor ons blijven kiezen, kunnen we blijven werken aan onze groene missie.

Onze cultuur

Onze aanpak en werkstijl zijn energiek en sympathiek. We zijn direct, uitermate praktisch en durven kritisch op elkaar te zijn. We vragen ons bij beslissingen hardop af of het past bij ons morele kompas: is het duurzaam en verantwoord? Dit zorgt ervoor dat wat je oplevert steeds beter wordt. Daar hoort dus óók bij dat we fouten mogen maken: als we er ook maar weer van leren. We zijn trots op onze goed opgeleide, enthousiaste en ondernemende collega’s. Kenmerkend bij ons is de informele sfeer, relatief jonge medewerkers en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Junior of senior, we zijn allemaal professional in ons vak.

Groeiend aantal medewerkers
We zijn tot 2019 hard gegroeid naar 369 mede werkers. Dit is deels toe te schrijven aan de snelle groei van KiesZon. Daar zijn we erg trots op! Het aantal FTE’s van Greenchoice – zonder KiesZon en Qurrent – groeide met elf procent ten opzichte van 2017 naar 305. Van onze medewerkers is 55% man en 45% vrouw en werkt bijna de helft parttime. Van alle FTE’s bestaat 14% uit extern ingehuurde, tijdelijke collega’s.

Leiderschap
Goed werkgeverschap hangt samen met goed leiderschap. We hebben een leiderschapsstijl ontwikkeld die past bij onze strategische uitdagingen. In deze stijl staat professionele ontwikkeling van medewerkers – op lange termijn – centraal.

Belangrijke competenties waar we onze leiders in trainen zijn drijfveren herkennen, delegeren, feedback geven en teambuilding. Deze stijl is herkenbaar en consequent. Dit werkt prettig en stimuleert ondernemerschap, innovatie, netwerken en sluit aan bij de ontplooiingsbehoefte van de jonge generatie.
Op deze manier dragen onze leiders bij aan een verdere groei en professionalisering van Greenchoice.

Training en ontwikkeling
Training en ontwikkeling draagt bij aan de professionalisering van onze medewerkers en van Greenchoice als organisatie. Wij hebben oog voor talent en ambities, en helpen onze medewerkers hun potentieel verder te ontwikkelen. Iedereen komt in aanmerking voor het volgen van een opleiding, training of cursus als dat daaraan bijdraagt. In 2018 is er ruim € 300.000 besteed aan ontwikkeling, dat kan bijvoorbeeld een training, een boek of een teamsessie zijn.
Gemiddeld is dat ruim € 1.000 per FTE.

Maar: leren is geen doel op zich, het gaat om wat je ermee doet. Daarom heeft iedere mede werker een persoonlijk ontwikkelplan. In dit plan staan leerdoelen die we periodiek evalueren.

Ethiek en integriteit
Goed gedrag en integriteit zijn onderwerpen waar we elke dag bewust en onbewust mee bezig zijn. Door middel van de Greenchoice Gedragscode, trainingen voor goed gedrag en een klokkenluidersregeling zorgen we voor het behoud van een ethische en integere organisatie.

In de Greenchoice Gedragscode zijn principes vastgelegd die we hanteren bij het uitvoeren van ons werk. Deze zijn tegelijk ook een afspiegeling van de cultuur van openheid, respect en organisatiekwaliteit die we hebben en willen behouden. Onze gedragscode is bedoeld voor – en van toepassing – op al onze medewerkers. Op dit moment wordt de gedragscode ondertekend bij indiensttreding. Vanaf 2019 jaar zal elke medewerker de gedragscode jaarlijks ondertekenen.

Onze Compliance Officer is verantwoordelijk voor het bewaken en bevorderen van een integere cultuur onder medewerkers en zorgt dat Greenchoice voldoet aan geldende wet- en regelgeving. Om dit continu onder de aandacht te houden, geeft de Compliance Officer thematische cursussen en dilemmatrainingen.
In 2018 lag de focus op het invoeren van de AVG – de Algemene Verordening Gegevensbescherming – en het voldoen hieraan. In 2019 ambiëren we de start van een E-learning programma om integriteit te waarborgen.

Mocht iemand toch over de scheef gaan, dan is er de klokkenluidersregeling. Hiermee kunnen medewerkers vertrouwelijk integriteitsmeldingen maken. Tot deze tekstverwerking zijn er geen integriteitsmeldingen gemaakt.

top pagina   index

Voor meer informatie over:
De energietransitie; trends & ontwikkelingen; Greenchoice rol in de keten;
100% groene energie; groene stroom uit Nederland of buitenland?; onze zonnestroom KiesZon; onze CO2-voetafdruk; duurzaam bosbeheer in Nederland en globaal in de wereld en overige producten en diensten:
klik op onderstaand logo in het blauwe kader.

greenchoice - de beste keuze
het meest duurzame energiemerk. nederland samen groener maken.
altijd scherpe tarieven voor energie van om de hoek!


voor webinformatie klik op logo.....

greenchoice
(1906-01)

top pagina   index

Bezoekers keken naar de volgende links in ons kennisplatform:

facilitaire
informatie online
visie duurzame mobiliteit 2016-2050


door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
aan het gas? liever niet meer!

door leohooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
heel bijzondere gebouwen
in deze sub-'rubriek' vind u gebouwen, die zeer de moeite waard zijn om voortdurend opgemerkt te blijven! om historische, architectonische, milieuvriendelijk en vooral mensvriendelijke redenen.
deze gebouwen staan bij elkaar. klik op het plaatje links....
'opgeruimd staat netjes' versie 22
ex(it) cv en gasaansluiting!


door leo hooijmans
mede mogelijk door bureau galileo - digitaal tekenen
visie duurzame brandstoffenmix


door het ministerie van infrastructuur en milieu
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
wie vermoordde de elektrische auto

in 1996 liep de EV1 van de lopende band van General Motors
wat ging er mis en waarom werden ze in 2003 vernietigd?
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online
elk kantoor kan energie besparen


uit facilitair! - magazine van facilicom services group
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online
elektrische mobiliteit in 2020
volop kansen voor nederland

door ernst & young
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
minder energieverbruik door hnw
(het nieuwe werken)


uit dak+bouw 2012, html-vertaling leo hooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online

infoblad ervaringen met energie-
prestatiecontracten voor kantoren

een publicatie van de rijksoverheid
mede mogelijk gemaakt door facilitaire informatie online

onafhankelijke life-cycle-analysis


uit dak+bouw 2012, html-vertaling leo hooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
nederland krijgt nieuwe energie

door diverse politieke partijen
mede mogelijk gemaakt door facilitaire aanbieders online
op den duur is er maar één vervanging voor energie: de zon!

uit dak+bouw 2009, html-vertaling leo hooijmans
mede mogelijk gemaakt door facilitaire informatie online
balans voor energie


door planbureau voor de leefomgeving
mede mogelijk gemaakt door de facilitaire vakbeurs online


Tags: energietransitie, groene energie, stroom, elektra, kieszon, CO2, duurzaam bosbeheer, scherpe tarieven, zonnepanelen, windmolens, getijdenstroom, geen fossiele energie meer, waterkrachtcentrale, waterstof wel/niet, elektrische cv-ketel verwarming, boiler, paneelverwarming, vloerverwarming, glasverwarming, spiegelverwarming, warmtewisselaar, stadsverwarming, elektrische mobiliteit auto's fietsen scooters, enzovoort.

Leverbaar in het Nederlands taalgebied van boven Groningen tot onder Kortrijk (B) en voorbij Enschede tot en met Noord- en Zuid-Holland. En de regio's Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Middelburg, Breda, Tilburg, Eindhoven, Maastricht, Nijmegen, Arnhem, Enschede, Zwolle, Assen, Leeuwarden, Groningen, enzovoort.

top pagina   index

DezeTekstIsVanLeoHooijmansGalileoNoordwijkFacilitaireInformatieOnline
mede mogelijk gemaakt door facilitaire vakbeurs online

facilitaire vakbeurs online
nog nooit wat adverteren zó doelgericht en zó lang houdbaar!
365 dagen per jaar/24 uur per dag.


voor presentatie klik op plaatje.....




facilitaire-informatie-online.nl ©
ingevoerd op 3 augustus 2019
het laatst gewijzigd op 11-08-2019

voorwaarden voor gebruik/bezoek van deze website: klik hier....
(de kleine lettertjes, maar dan iets groter)